fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סמאי דוד מצדיע לסבא וסבתא

תושב מגדל העמק, שסבו וסבתו לא שרדו את העלייה המפרכת מאתיופיה לארץ ישראל, עמד בראש המשלחת של בני נוער ממגדל העמק, בטקס הזיכרון לנספי עולי אתיופיה שהתקיים השבוע בירושלים
המשלחת ממגדל העמק באנדרטה בירושלים לזכר הנספים (צילום עצמי)
המשלחת ממגדל העמק באנדרטה בירושלים לזכר הנספים (צילום עצמי)

השבוע התקיים בהר הרצל בירושלים טקס האזכרה הממלכתי השנתי לזכרם של 4,000 מיהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל.

המשלחת ממגדל העמק באנדרטה בירושלים לזכר הנספים (צילום עצמי)
המשלחת ממגדל העמק באנדרטה בירושלים לזכר הנספים (צילום עצמי)

הטקס נערך בהשתתפות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו, שנשאו דברים וכן שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר ונציגת המשפחות השכולות שהניחו זרים על האנדרטה שעוצבה ע"י האדריכל גבריאל קרטס בשיתוף יוצרים וסופרים בני הקהילה האתיופית ועליה שולבו מונולוגים שכתבו בני הקהילה, המתארים את ההווי בכפר האתיופי, את הדרך לישראל, את ההמתנה במחנות הפליטים בסודן ואת החלום על ירושלים.

בין מאות הנוכחים הייתה גם משלחת של בני נוער ממגדל העמק חניכי שכבות י'-י"ב מבני העדה, צוות גרעין האחודי, המדריכה רחל מולה ומנהל מרכז הנוער "אחים" סמאי דוד, שעבורו אין מדובר רק ביום זיכרון קולקטיבי, אלא בעיקר אובדן אישי, שכן סבו וסבתו לא שרדו את העלייה המפרכת והקשה ולא זכו להגיע לארץ ישראל.

"זה אירוע מאוד מרגש עבורי באופן אישי ועבור רבים אחרים. יש לנו חובה להכיר את הסיפור של אותם גיבורים שמסרו את עצמם בדרך לירושלים", אמר דוד בכאב והוסיף מסר לצעירים: "חשוב מאוד שדור העתיד של העדה ובכלל ילמדו על התלאות והסבל שעברו הורינו בדרך להגשמת החלום ולהעביר את הסיפורים הלאה. על הדור הצעיר להשלים את המסע של אבותינו בכך שנאמין בעצמנו, נשרת את המדינה ונהיה חלק אינטגרלי מהחברה הישראלית. כך נצליח לתקן את החברה ולהפוך אותה לחברת מופת. תודה לרשות, למנהל אגף הנוער, מחלקת החינוך והמפקחת שאפשרו את הביקור החשוב הזה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות