fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סבא רבא ג'ף פישר חזר לצייר אחרי 40 שנה

בני משפחתו של הקשיש בן ה- 91 חיפשו דרך להוציא אותו מהדיכאון אחרי מות אשתו ונזכרו שבצעירותו היה צייר. הנכדים העלו פוטס לפייסבוק, שעשה רעש גדול. רבים גילו התעניינות ורוכשים ציורים. "הוא מתמוגג מנחת, שכח את המכאובים שלו, הפסיק להתלונן על הכאבים", מספר חתנו
ג'ף פישר מצייר (צילום עצמי)
ג'ף פישר מצייר (צילום עצמי)

לפני כ- 5.5 שנים הלכה לעולמה נורמה, רעייתו של ג'ף פישר ממושב מולדת והוא נתקף בדיכאון. "הוא התחיל לדבר על זה שאין טעם לחיים שלו ושהוא רוצה להצטרף לאשתו", מספרים בני משפחתו.

ג'ף פישר, אלמן בן 91, אב לשלושה ילדים, סבא ל- 9 נכדים וסבא רבא ל- 5 נינים, הגיע בשנת 1961 למושב בני ברית שבעמק, היום מושב מולדת וקבע כאן את ביתו. הוא הגיע עם רעייתו נורמה ושני ילדיהם הבוגרים, שלמה והלין. בארץ נולדה שרון.

ג'ף פישר מצייר (צילום עצמי)
ג'ף פישר מצייר (צילום עצמי)

בני משפחתו מעידים עליו כעל "אומן בנשמתו". הוא התחיל לצייר כבר בגיל 16. בדרום אפריקה, ארץ הולדתו, שם הכיר את נורמה והתאהב בה, עלה לארץ לבש מדים ונלחם באזור הגליל, חזר לדרום אפריקה ונשא לאשה את אהובתו נורמה.

כדי לנסות להוציא אותו מהדיכאון בו היה שרוי, גמלה בלבם החלטה. הם נזכרו שבצעירותו היה ג'ף פישר צייר וחשבו שאם יעסוק שוב בציור, יחזור לעצמו. הבעיה הייתה שבמשך 40 שנה הוא לא צייר. "הציור הפך למקום מפלט עבורו, פתאום זה פרץ אצלו, מספרים בני משפחתו. אלא שלהירש הייתה עוד טענה. "אני מצייר, מחלק לילדים את התמונות אבל אף אחד לא קונה אותן. לא רוצה להתעשר, לפחות להוציא את ההוצאה הכספית" התלונן בפני ילדיו.

התלונות שלו הביאו את אחד הנכדים לפרסם פוסט בפייסבוק. "סבא מעוניין למכור את ציוריו ואנחנו יודעים שזה יעזור לו להיות מאושר וחיובי… מהכסף שירוויח ממכירת הציורים הוא ירכוש עוד צבעים ובדים", כתבו.

תוך 24 שעות זכו למבול של פניות, אנשים התקשרו, באו לראות וגם רכשו את התמונות שלו. "הוא מתמוגג מנחת, שכח את המכאובים שלו, הפסיק להתלונן על הכאבים, זה סיפור ממש מופלא", מספר חתנו, ד"ר צבי סחייק, "פתאום הכל השתנה, הוא אפילו התחיל לדבר על לנסוע לחוץ לארץ".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות