fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלי סלאם: "אוביל את העיר לעתיד טוב יותר"

בבחירות חוזרות שהתקיימו אתמול בנצרת נבחר המתמודד עלי סלאם, שגבר בגדול על המועמד ראמז גראייסי, וימשיך לשבת על הכסא של ראש עיריית נצרת
עלי סלאם
עלי סלאם (צילום: חג'ג ראחל)

מה שהיה זה מה שיהיה. ראש עיריית נצרת מאז הבחירות בחודש אוקטובר, עלי סלאם, ניצח אתמול (שלישי) בבחירות החוזרות וימשיך לשמש כראש העיר הערבית הגדולה במדינת ישראל, לאחר שזכה ב-27,666 מקולות הבוחרים, בעוד יריבו, ראמז ג'ראייסי, זכה ב-17,266 קולות.

עלי סלאם
כולם שווים. עלי סלאם (צילום: חג'ג ראחל)

זה היה יום עמוס במיוחד בתולדות הפוליטיקה המקומית. כבר בשעות הערב נחצה שיעור ההצבעה מהבחירות הקודמות שנערכו בעיר לפני כארבעה חודשים והסתכם ב-70 אחוז. עם סגירת הקלפיות בשעה 22:00 הצביעו 83.6 אחוז מבעלי זכות ההצבעה. בעקבות ההפסד, ג'ראייסי יצא אל פעיליו ונשא נאום שבו הפנה אצבע מאשימה כלפי אנשי מפלגת הליכוד בעיר, שחברו לדבריו אל התנועה האיסלאמית כדי להפיל את הנהגת העיר מטעם מפלגתו, חד"ש.

סלאם חזר שוב על האמרה כי תושבי נצרת זקוקים לשינוי ואילו ג'ראייסי אמר כי תושבי נצרת יבחרו בו גם מכיוון שהם חוששים משלטון הפחד, כלשונו. במהלך יום הבחירות נעצרו ארבעה בני אדם ועוכבו לחקירה שלושה נוספים בחשד להפרות סדר סמוך לקלפיות.

המערכה בנצרת החלה בערב הבחירות ב-22 באוקטובר 2013, אז הצביעו התוצאות על מהפך. ג'ראייסי, ראש העיר שכיהן בתפקידו במשך 19 שנים, הפסיד ליריבו ומי שהיה סגנו, סלאם, בהפרש זעום של 9 קולות בלבד. בתגובה, ביקש ג'ראייסי מיד לאחר הבחירות, להוציא צו מניעה לפרסום התוצאות, בטענה כי הקולות של מוגבלי התנועה לא נספרו, לטענתו בניגוד לחוק. סלאם הגיש ערעור על ההחלטה, ובית המשפט העליון קיבל טענותיו – וכך הוכרז סלאם כראש העיר החדש של נצרת.

עלי סלאם אחרי הניצחון: "מודה לתושבי נצרת על האמון שנתנו בי, אוביל את העיר לעתיד טוב יותר, מהיום אין יריבים או מחנות, כולנו תושבי העיר ורוצים בטובתה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות