fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מה תעשו לאחר הבחירות, תטוסו לקטאר"?

כך קרא חבר מפלגת ישראל ביתנו שרון גל לעבר אחמד טיבי ואיימן עודה, בפאנל בחירות סוער שהתקיים בנצרת
סוער. פאנל הבחירות בנצרת (צילום: אלעד הופר)
סוער. פאנל הבחירות בנצרת (צילום: אלעד הופר)

סערת הבחירות החלה, גם דרך פאנלים: חילופי מילים חריפים, בפאנל במסגרת כנס תקשורת וכלכלה, של קול ישראל בערבית במלון גולדן קראון בנצרת, כשמתקיים ויכוח סוער בין מועמד ישראל ביתנו, שרון גל לח"כ אחמד טיבי ומי שעומד בראש הרשימה הערבית, איימן עודה. "אני שומע את איימן עודה ואני שואל – מה יקרה יום אחרי הבחירות האם תהיה התעסקות בתוכניות מתאר או נסיעה למשרד נסיעות לבקש כרטיס טיסה לקטאר?", אמר גל, "אנחנו בעד שיתוף וחיבור אבל יש עקרונות, אם חיים כאן אנשים ביחד צריך לפעול כדי לייצר שיח וגם לפעול לטובת הדברים האזרחיים. אנחנו חלוקים באופן דרמטי כשאנחנו רואים דווקא מהכיוון של אנשים יושבים על הבמה הקצנה, תמיכה בטרור וחוזר יכולת לגנות אפילו מעשה של חטיפה של נערים שנסעו בטרמפ. מי שלוקח חלק ורוצה להיות שותף מלא, יש לנו את חמאד עמאר ושאדי חלול, איך אפשר לטעון שאנחנו נגד מיעוטים?".

סוער. פאנל הבחירות בנצרת (צילום: אלעד הופר)
סוער. פאנל הבחירות בנצרת (צילום: אלעד הופר)

גל השווה בין זוהיר בהלול מהמחנה הציוני שגם הוא היה בפאנל חבין ח"כ חנין זועבי: "חנין זועבי גורמת נזק למגזר הערבי כי היא מרחיקה, היא מסיתה, היא עולה על משט טרור. אני עושה הבדלה גדולה בינה לבין זוהיר בהלול שרוצה לחיות פה חיי שיתוף". זוהיר בהלול קרא לחברי הרשימה הערבית להיכנס לממשלה אך עודה וטיבי אמרו כי "עדיין לא בשלה השעה לכך", עם זאת טיבי אמר כי "השאיפה היא להגיע לאפשרות שנהיה גוש חוסם".

שרון גל נשאל על תוכנית חילופי השטחים והאוכלוסיות של מפלגתו ואמר: "העיקרון מאוד פשוט: אנחנו חיים במדינה יהודית ודמוקרטית ואנחנו רוצים לשמור על הזהות שלה. העיקרון הברור הוא שבלי נאמנות אין אזרחות, צריך לעשות הכל כדי לקרב, אבל צריכה להיות נאמנות למדינת ישראל כמדינה יהודית ומדמוקרטית שמכבדת מיעוטים. תראו איזה יחס מקבלים הדרוזים מהאוכלוסיה הערבית. במקום לעלות על במה ולהלל שאהידים להטיף תעבדו ביחד תחברו את הגזר הערבי תדאגו לשירות אזרחי. ההסתה הגזענות באה מהכיוון הזה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות