fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נצרת עילית : משלחת מהעיר השתתפה בסמינר החלל במוסקבה

מדובר במשלחת תלמידים מבית הספר אורט אלון. המנהלת אורנה פישר: "ישנה חשיבות רבה לסמינרים מסוג אלה, בתקווה שהקסמונאוטים הבאים יצאו מבית ספרנו".
המשלחת במוסקבה (צילום עצמי)
המשלחת במוסקבה (צילום עצמי)

חברי 'משלחת החלל' לרוסיה, נציגי אורט אלון נצרת עילית  שבו לישראל זה מקרוב לאחר שבוע מרתק ומעורר השראה במוסקבה.

הקבוצה ובה  13 תלמידים ו- 5 מורים השתתפו בסמינר החלל במוסקבה. המשלחת נפגשה עם שני קוסמונאטים: אלכסנדר סמוטיקוב שהביא לתלמידים חליפת חלל אמיתית ונתן להם למדוד אותה. סמוטיקוב הסביר על ההשלכות הפיזיולוגיות שעוברות על הקוסמונאוטים בחלל, ההכנות והדרישות המנטליות והמשימות אותם הם צריכים לצלוח כדי להגיע לחלל.

הקסמונאוט אלכנסדר סקובטרסוב סיפר לתלמידים על חוויותיו כמפקד מסע. הוא הציג בפני המשלחת את הפן האישי של הקוסמונאטים: סקובטרסוב פתח 3 תערוכות צילום בהם הציג תמונות שצילם מהחלל, הציג את ילדותו, משפחתו, תחביביו וסרטונים משעשעים שצולמו ע״י הקוסמונאטים בחלל.

הסיורים הלימודיים במרכז האימונים וההכשרה היו מעניינים ותרמו מאוד להבנת תהליכי הפיתוח של הניסויים המדעיים שנערכים בחלל, בעת הביקור צפו התלמידים באסטורנאוט אמריקאי שהיה במהלך סימולציות שעבר.

משלחת במוסקבה (צילום עצמי)
משלחת במוסקבה (צילום עצמי)

 

בין היתר ביקרו באתרי תרבות והיסטוריה רוסיים כמו – הקרמלין, הכיכר האדומה, מוזיאון החלל, תערוכת ההיסטוריה הרוסית, תחנות מטרו מעניינות, רחוב ארבט, שוק איזמאילוב והקרקס המפורסם על שם יורי ניקולי ביום האחרון של הסמינר ביקרו התלמידים בבית הכנסת הכוראלי של מוסקבה הנחשב לאחד מבתי הכנסת היפים במוסקבה. לאחר מכן הצטלמו עם הפסל לזכר הנספים בשואה הנמצא במוזיאון המלחמה הפטריוטית.

כחלק מטקס הסיום קיבלו התלמידים שתי תעודות סיום על השתתפות בסמינר החלל, ותחרות בין בתי ספר אחרים – חקרו את חשיבותן של טיסות לחלל ועברו ועדת שיפוט מקצועית במהלך הסמינר.

מנהלת בית הספר,  אורנה פישר אומרת  כי "ישנה חשיבות רבה לסמינרים מסוג אלה, בתקווה שהקסמונאוטים הבאים יצאו מבית ספרנו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות