fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נצרת עילית: דו קיום בחיק הטבע

משפחות יהודיות וערביות מנצרת עילית נפגשו לבילוי משותף בטבע * בהר יונה מצוי אחד היערות היפים בארץ, ובו ריכוז גדול של פרחי האירוס הנצרתי * בימים בהם השיח ברשת הופך לאלים מתמיד, יש מי שמראה שאפשר גם אחרת
יהודים לצד ערבים עושים דו קיום בחיק הטבע (צילום עצמי)
יהודים לצד ערבים עושים דו קיום בחיק הטבע (צילום עצמי)

"הבוסתן" – קהילה משותפת בנצרת עילית, ערכה את "הפנינג האירוס הנצרתי", בו לקחו חלק ונהנו יותר מ- 40 משפחות, יהודיות וערביות, האירוע אורגן בשיתוף רשת המתנ"סים בנצרת עילית – מתנ"ס כרמים.

יהודים לצד ערבים עושים דו קיום בחיק הטבע (צילום עצמי)
יהודים לצד ערבים עושים דו קיום בחיק הטבע (צילום עצמי)

"שמחתי להשתתף באירוע בונה קהילה.  קרוב לבית, במקום קסום  עם אנשים נהדרים, מזג אוויר היה נעים והאווירה נהדרת", מספרת ילנה וייסמן, מרשת המרכזים הקהילתיים בעיר,  "זו הייתה הזדמנות להכיר משפחות חדשות, ולחזק קשר עם משפחות שזמן רב לא נפגשנו. קבוצת תושבים פעילים יזמה, תכננה והובילה את ההפנינג. הכל היה מאורגן למופת. יוזמה מבורכת אשר מחברת בין משפחות תושבות העיר".

מספר ניר רובין סירקין, ממארגני האירוע: "חילקנו את המשתתפים, כולם תושבי נצרת עילית, לקבוצות של שלוש-ארבע משפחות שאינן מכירות זו את זו, ושיחקנו 'חפש את המטמון'. כל קבוצת משפחות ניווטה עצמאית ביער בעזרת מפה וחיפשה בקבוקים עם משימות שהוטמנו בשטח. המשימות עסקו במפגש עם הצמחייה והנוף הייחודיים, ובהכרות בין המשפחות. הטיול יחד זימן משחק משותף של הילדים וחיבור בין ההורים".

בעקבות ההפנינג הצטרפו משפחות חדשות לקהילה. מספרת פולינה ימין: "אני ובתי זוהר הצטרפנו להפנינג במקרה ונהנינו מכל רגע. כל הכבוד למארגנים שהקדישו מחשבה לכל פרט ופרט באירוע. טבע, הכרנו אנשים חדשים, אוכל מפנק, הכל מהכל. דבר אחרון: רוצים עוד".

המשתתפים טיילו עם שקיות זבל גדולות, ואספו את כל האשפה שמצאו בדרכם, במטרה להשאיר יער נקי. לדברי ניר רובין סירקין מקבוצת המנהיגות של הקהילה ארגנה את האירוע: "הרעיון היה להפגיש משפחות יהודיות וערביות, דרך חוויה בטבע הייחודי שסובב את נצרת עילית.

מספרת אומיה זוריק-נסראללה: "הצטרפתי לקהילה המובילה לפני חודשים, כי אני רוצה להיות פעילה ביצירת אווירה עירונית אחרת, כי אני רוצה לקחת אחריות על החיים המשותפים שלנו, כי חשוב לי להרגיש שייכת למקום הזה, וכי אני רוצה לאפשר לי לבן זוגי ולילדים שלי חיים טובים יותר. המפגש היום הינו התחלה של דרך משותפת בין משפחות, אנו לא חייבים להסכים על הכול, אך ביחד נוכל להמשיך לצעוד למען חיים טובים יותר לכולנו".

גם ילנה וייסמן הייתה רוצה לראות את הפעילות הזו מתרחבת: "אנחנו גרים בעיר רב תרבותית,  חשוב מאוד לחבר בין הקהילות ולחזק את השייכות לעיר. אני מברכת  את הקבוצה המובילה פרויקטים רבים למען הקהילה, היא מעניקה השראה להמשך עשייה, ואם יש רצון – הכל אפשרי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות