fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחנך האולם המחודש בבית אלפא, בו כיכבה הקבוצה המיתולוגית

כ-20 שנה לאחר שחדל להיות אולם כדורסל פעיל, נחנך מחדש אולם הכדורסל שבקיבוץ בית אלפא. באירוע החגיגי ניתנה האות לתחייתו המחודשת של האולם, שהוכר בעבר כפנינה ארכיטקטונית
חונכים את המגרש הנוסטלגי (צילום עצמי)
חונכים את המגרש הנוסטלגי (צילום עצמי)

לקראת יום הולדת 92 לקיבוץ הוותיק, הוחלט במוא"ז גלבוע לשדרג את אולם הספורט בבית אלפא ולהפכו למודרני ומקצועי יותר, ובכך לשרת טוב יותר את קבוצות הנוער והילדים של הפועל גלבוע-גליל שהשתמשו בו לאימונים וכעת יוכלו להשתמש בו גם למשחקים.

מדובר באולם המיתולוגי, ששימש בשנות ה- 60 את קבוצת הכדורסל הפועל בית אלפא, ששיחקה בליגה הבכירה, ובשורותיה כיכבו כדורסלנים כמו יורם כהן, משה הכהן, בועז רוזנברג, אורי שקלרץ (סער), חגי הלפרין ז"ל, ועוזי לב ז"ל ועוד.

חונכים את המגרש הנוסטלגי (צילום עצמי)
חונכים את המגרש הנוסטלגי (צילום עצמי)

לאחר השלמת גיוס הכספים החלו עבודת הבנייה שהסתיימו תוך חצי שנה. העבודות באולם כללו תיקון הגג וסתימתו לנזילות וכן החלפת כל הציפוי הפנימי (גג, וקירות) בציפוי אקוסטי חדש, שביחד עם צביעה ותיקוני טיח הפכו את החלל הפנימי לנוח ומזמין ובעל אקוסטיקה משופרת. עוד כלל השיפוץ- התקנת גופי תאורה חדשים, והחלפת כל מערכת החשמל הפנימית (בחלק מהמקרים נתקלו בחוטי חשמל משנות ה-60), ובניה מחודשת של שירותים. סה"כ עלות השיפוץ מוערכת ב- 1.4 מיליון שקל כאשר המועצה מממנת את מרבית הפרויקט (במיליון שקל) והשאר מכספי הקיבוץ.

גם מכבי ת"א התארחה כאן ב- 1967בית אלפא (צילום אליעזר סקלארץ באדיבות דדה עינב)
גם מכבי ת"א התארחה כאן ב- 1967בית אלפא (צילום אליעזר סקלארץ באדיבות דדה עינב)

עובד נור, ראש המועצה: "החיבור בין כדורסל והגלבוע הוא טבעי ומובן ואני שבע רצון מהמתקן המשופר שיעמוד לטובת קבוצות הנוער והילדים וישרת אותם בצורה מיטבית".  דבריו של ראש המועצה באים על רקע ההיסטוריה של מבנה בית העם, שתוכנן ע"י האדריכל שמואל מיסטצ'קין עת שימש כאדריכל הראשי של הקיבוץ הארצי. בית העם תוכנן כאולם ספורט והמבנה הגדול בו מכוסה בכיפת בטון ענקית המונחת על גבי ארבע כריות גמישות מעל ארבעה עמודי פינה המהווים את שלד המבנה. הכיפה המעוגלת תוכננה בשיטה חדשנית של קשתות בטון דרוך ומתוח לפני היציקה. באולם הספורט כ- 1000 מ"ר וישנה במה בנויה עם חדרי הלבשה מאחוריה.

רני לב, מנהל תחום בינוי במועצה האזורית הגלבוע, שבעצמו שיחק בקבוצת הכדורסל, מספר כי "למעשה האולם עבר תהליך של הזנחה בשנים האחרונות. בזכות הקיבוץ ובזכות אנשים טובים במועצה נמצא הפתרון, והמקום ישרת היטב את קבוצות הנוער. הימים של הפועל בית-אלפא לא יחזרו אך אני מאמין כי כאן יצמחו הכוכבים הבאים של הפועל גלבוע-גליל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות