fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מסע משמעותי של סגירת מעגל המציף רגשות, שאלות ותובנות"

בוריס ברודסקי, מפקח בכיר במשרד החינוך, מוביל כבר 21 שנים משלחות לפולין * השבוע הוביל עוד משלחת הכוללת את בנותיו התאומות, תלמידות אורט שרת בנצרת עילית * "צמרמורת עוברת בי להתהלך איתן באושויץ ליד בלוק 10 שבו ביצע מנגלה ניסויים על תאומים"
ברודסקי והתאומות ביער לופחובה (צילום עצמי)
ברודסקי והתאומות ביער לופחובה (צילום עצמי)

משלחת תלמידים מנצרת עילית, יצאה ביום ראשון האחרון כבכל שנה לביקור המסורתי במחנות ההשמדה בפולין. מי שעומד בראש המשלחת הוא איש החינוך המוערך, בוריס ברודסקי, שיוצא עם המשלחות כבר 21 שנה.

עבור ברדסקי, מפקח בכיר במשרד החינוך ובעבר הלא רחוק מנהל אגף החינוך בעיריית נצרת עילית, זהו מסע מרגש שבעתיים, משום שבנותיו התאומות, ויטל ועדי, תלמידות כתה י"ב בבית הספר אורט שרת הצטרפו למסע המרגש.

ברודסקי והתאומות ביער לופחובה (צילום עצמי)
ברודסקי והתאומות ביער לופחובה (צילום עצמי)

ברודסקי לא מסתיר את התרגשו "ב 1997 יצאתי בפעם הראשונה כמורה מלווה למסע אל גיא הריגה על אדמת פולין. בראש המשלחת עמד אהוד פאר תושב נצרת עילית, איש חינוך המיתולוגי שחינך דורות על גבי דורות בעיר. אחד מבחירי מנהלי המשלחות לפולין ולימים אחד המדריכים המובילים בתחום. את כל הידע ותחושת השליחות בחשיבות הוצאות בני נוער למסעות פולין רכשתי מאהוד. מזה 21 שנה אני מוביל משלחות ואחרי שהובלתי משלחות קשות ומאתגרות, ביניהן עם אחיניותי, עם בתי הבכורה ועם בני הגדול, השנה אני מוביל משלחת עם בנותיי התאומות, ויטל ועדי,  אשר נולדו שנה בדיוק אחרי שהורי נפטרו".

131 תלמידים בהרכב המשלחת שמייצגת את בני הנוער בעיר ובתי הספר התיכוניים  אורט "שרת" ו"אלון".  "אנחנו לא נוסעים לפולין כדי להבין את מה שקרה שם כי זה בלתי אפשרי להבין. אנחנו נוסעים על מנת  להשמיע את קול אחינו ולהגיד להם בקול גאה – אנחנו כאן ואתם חלק בלתי נפרד מהזהות שלנו",  אמרו התלמידים בטקס הפרידה המרגש,  שהתקיים בהשתתפות הוריהם.

ביום שלישי האחרון, צעד עם בנותיו בבורות המוות ביער לופחובה הידוע לשמצה, אשר בצפון מזרח פולין, שם הועמדו על שפת הבור 1400 מיהודי הכפר טיקטין ונורו במכונת ירייה אל מותם. בלילה כוסו הבורות בידי פולנים מקומיים בהשגחת הגרמנים. הגרמנים סיפרו לפולנים שמונחות שם גופותיהם של חללי מלחמה המובאות לקבורה. הפולנים שכיסו את הבורות סיפרו שהאדמה זזה מפרפורי המתים, וכי היא קיבלה גוון אדמדם מהדם. "ביער לופוחובה – בורות המוות שבהם נרצחה כל קהילת טיקוצ'ין, שיתפו בנותי ואת חברי המשלחת בסיפור המשפחתי", אמר ברודסקי

"עבורי זהו מסע משמעותי של סגירת מעגל המציף רגשות, שאלות ותובנות חדשות.  להתהלך איתן באושויץ  ליד בלוק 10 שבו ביצע מנגלה ניסויים על תאומים מעביר בי צמרמורת המוכיחה לכולם, הנה אנחנו כאן, למרות הכל, עם ישראל חי", סיכם בוריס ברודסקי.

המשלחת תחזור לארץ ביום ראשון הקרוב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות