fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ממגרשי הכדורסל בעמק לקריירה צבאית

מלכה עמר נחשבה לכדורסלנית מצטיינת ושיחקה בהפועל עפולה, עמק יזרעאל וגלבוע המעיינות * השרות הצבאי קטע קריירה מצליחה, אבל היא לא מצטערת * היום היא קצינה בדרגת סגן, קצינת חמ"ל בחטיבה המרחבית "בנימין", האמונה על אזור רמאללה
מלכה עמר (צילום עצמי)
מלכה עמר (צילום עצמי)

"דווקא רציתי להיות  סמב"צית" , אומרת סגן מלכה עמר, קצינת חמ"ל בחטיבה המרחבית "בנימין",  האמונה על אזור רמאללה., "לא כל כך  ידעתי לאן אני נכנסת,  אבל עוד מראש שמעתי שהתפקיד מאוד משמעותי".

עמר היא תושבת עפולה, בעיר,  למדה בתיכון אורט עפולה,  סיימה את לימודיה בהצטיינות יתרה וזכתה במלגה כספית מהעירייה. לצד הלימודים עמר השקיעה זמן רב בכדורסל. את צעדיה הראשונים על מגרש הכדורסל עשתה עוד בכיתה א', במועדון הפועל עפולה,  שם ניבאו לה עתיד מזהיר בענף והאמינו כי לא ירחק היום ותגיע לרמות הכי גבוהות בכדורסל הנשים בישראל.

מלכה עמר (צילום עצמי)
מלכה עמר (צילום עצמי)

מלכה עמר המשיכה להפועל עמק יזרעאל. כשהייתה בכיתה ט'  היא העפילה עם הקבוצה לגמר גביע המדינה לנערות.  לאחר מכן עברה להפועל גלבוע המעיינות, שיחקה גם תקופה קצרה בליגה הלאומית לנשים  ואז  התגייסה לשרות צבאי סדיר.
מלכה עמר התגייסה באפריל  2015  סיימה את ההכשרה ושובצה בחטיבה "הצפונית" , שבאוגדת עזה.
"הייתי תקופה סמב"צית בגדוד שהיה בתעסוקה מבצעית בגזרה  גדוד 202 ולאחר מכן יצאתי לקצונה",   היא מספרת, "רציתי לפקד על חיילים וחיילות, להיות שם בשבילם. בנוסף עוד כשהייתי חיילת הבנתי כמה אחריות יש בתפקיד ורציתי לחוות יותר מזה ולהיות יותר משמעותית. רציתי את האתגר של לתפעל אירועים מסביב לשעון".

לאחר סיום בה"ד אחת והשלמת הקצונה, שובצה עמר לתפקיד קצינת החמ"ל בחטמ"ר בנימין. כיום, עמר נמצאת בחטיבה בתפקיד מזה שנה וחצי והיא בעצם הקצינה הותיקה ביותר בחטיבה. כשהיא נשאלת על אירוע משמעותי בגזרה, היא מעלה את הפיגוע הנורא שבו נרצח לוחם גולני, אלחי טהרלב ז"ל.  "זה היה האירוע הכי מטלטל עבורי, ישבתי במשרד ודיברתי עם שתי קצינות החמ"ל הנוספות על החיים ופתאום התחיל האירוע. נכנסנו לחמ"ל, הבנו שיש רכב הפוך ושיש שם חייל שהוא בין החיים למוות. ברגע הזה קיבלתי זרם בגוף וניתקתי את הרגש ונטו התעסקתי בלתפעל את האירוע. זה לא היה פשוט, כי הייתי צריכה גם להרגיע את שאר הבנות בחמ"ל, אבל הצלחנו במהירות לתפעל את האירוע במקצועיות, זה מה שדרוש מאיתנו וזה מה שעשינו".

כששואלים את עמר מה הייתה אומרת לבנות אשר מתגייסות לתפקיד הסמב"צית היא עונה כך: "אם אתן רוצות תפקיד משמעותי, שאתן חיות את הצבא ובאמת משפיעות על דברים בשטח, זה התפקיד בשבילכן. החמ"ל הוא כמו משפחה, כל הבנות כאן הן כמו אחיות אחת של השנייה, אפילו בנות שהשתחררו באות לבקר מידיי פעם.  אתן גם חוות צבא, משפיעות על הגנת המדינה, ומכירות חברות לכל החיים. תזכו לשרת בתפקיד משמעותי ומספק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות