fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחיר למשתכן במגדל העמק יחסוך לרוכשים מאות אלפי שקלים

אתר הנדל"ן מדלן בדק ומצא כי הזוכה בדירת ארבעה חדרים בתכנית מחיר למשתכן במגדל העמק צפוי לחסוך עד כ-400 אלף שקלים ממחיר השוק
השר גלנט, סגנו גקי לוי וראש העיר ברדה (צילום עצמי)
השר גלנט, סגנו גקי לוי וראש העיר ברדה (צילום עצמי)

כ-570 יחידות דיור שווקו בארבעה מכרזים ליזמים במסלול למשתכן במגדל העמק במהלך השנה האחרונה. בחודשים הקרובים אמורות מחצית היחידות לצאת למכרז בקרב הזכאים ולפי נתוני בדיקה שפורסמו השבוע, מי שיזכה עשוי לחסוך לעצמו סכום משמעותי.
אתר הנדל"ן מדלן בדק לאחרונה ומצא כי מחירה של דירה חדשה של ארבעה חדרים במגדל העמק עומד על מיליון ושבעים וחמישה אלף שקלים ואילו מחירן של הדירות במסלול "המחיר למשתכן" עומד על 647,000 אלף שקלים בלבד. כלומר, חסכון של למעלה מ-400 אלף שקלים ממחיר השוק.

  השר גלנט, סגנו גקי לוי וראש העיר ברדה (צילום עצמי)
השר גלנט, סגנו גקי לוי וראש העיר ברדה (צילום עצמי)

פרסום הנתון מצטרף להישג של ראש העיר אלי ברדה שפנה לפני כשנה למשרד הבינוי והשיכון בויקש להקפיא את התכנית במגדל העמק לאחר שהבין כי סעיפי המכרזים מעניקים 20% עדיפות בלבד לתושבי המקום.
בעקבות המאבק הציבורי והתקשורתי שניהל הועלו אחוזי העדפה ל32% בפעם הראשונה ולפני כשבועיים קיבלו משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ומנהל מקרקעי ישראל את עמדתו של ברדה אליו הצטרפו ראשי רשויות נוספים במדינה והעמידו את אחוזי העדפה על 50% לתושבי העיר, כלומר חצי מהדירות שייצאו למכרז.
דרור אבידור, אנליסט באתר מדלן, אמר השבוע: "בבדיקה של אתר מדלן, נמצא כי מחירי הדירות במגדל העמק עלו בשנה האחרונה בשיעור של כ-7.5%. בשנה הקרובה צפויות עסקאות חדשות נוכח סיום שיווק הקרקעות לבניית כ-570 דירות מוזלות במסגרת פרויקט מחיר למשתכן בשכונת המצפה עמק. הגרלות ראשונות צפויות להתקיים עוד השנה".
ראש העיר אלי ברדה אמר: ממשיכים את תנופת הבנייה בעיר, לאחר אכלוס כ-600 יח"ד ב'נחל צבי', ייבנו כ-650 יח"ד ב'מצפה העמק' ונתחיל שווקים ראשונים בפרויקט של 4,500 יח"ד בקריית רבין ב'".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות