fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מורה 100

איילת פניני, שסוגרת השנה מעגל לאחר 36 שנה ושבה לבית הספר בו למדה כילדה, נבחרה מבין אלפי מורים ומורות כמורת המאה של הממ"ד על תרומתה פורצת הדרך לשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים
המורה איילת פניני (צילום עצמי)
המורה איילת פניני (צילום עצמי)

36 שנים אחרי שהחלה את דרכה במערכת החינוך סוגרת איילת פניני, מורה ומחנכת בבית הספר "מעלות ניסים" מעגל בבית הספר בו גדלה והתחנכה כילדה ועושה זאת בסטייל עם זכייה מרשימה בפרס "מורת המאה" של מערכת החינוך הממלכתית-דתית. השבוע שמענו ממנה על דרכה בבית הספר ועל ההישג המרשים.

פניני החלה את דרכה בבית הספר "מעלות ניסים" לפני 36 שנה, כתלמידה שגדלה והתחנכה בבית הספר וכיום כמורה ומחנכת. את דרכה המקצועית החלה כמורת שילוב של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ילדים אשר מתמודדים עם קשיים מוטוריים בעיות זיכרון, ידע לשוני או בעיות רגשיות. מאוחר יותר אף שילבה גם לימוד כלים להעשרת שפה קריאה וכתיבה.

במשך שנים ארוכות דאגה פניני לבנות מערכי שיעור אשר מצליחים לשלב את ילדי החינוך המיוחד בכיתות רגילות במטרה לתת להם תמיכה ומענה רגשי שיסייעו להם להשתלב בחברה. טיפוח תחושת הערך העצמי לצד טיפוח רגשות חיוביים סייעו לאותם תלמידים לשפר את כישורי השפה והקריאה והעניקו לאותם ילדים בסיס חיוני לקידום השתלבותם בכל תחומי החיים.

הייחודיות החינוכית של בית ספר "מעלות ניסים" שמה דגש על פיתוח מיומנויות במרחבי למידה שמעניקים לתלמידים כישורי חיים שמציבים אותם בקו אחד מול החברה והופכים אותם למשפיעים ומובילים תהליכים חברתיים.

אחד התהליכים שמובילה איילת פניני הוא הענקת כלים לקריאה וכתיבה באמצעותם מצליחים התלמידים לתקשר עם כל סביבה ולהשתלב בחברה. אחד הפרויקטים אותם הובילה בהקשר זה הוא פרויקט הצבת ספרייה ניידת בחצר בית הספר לעידוד קריאת ספרים בשעות הפנאי בהפסקות בחצר בית הספר. "בהעדר שפה, היכולת שלהם להשתלב מצטמצמת ולכן הקניית כלים של קריאה וכתיבה מאוד חיוניים וחשובים להשתלבותם שכן קריאה וכתיבה זה הבסיס ליצירת תקשורת עם החברה. המטרה היא לגלות להם את נקודות החוזק של כל תלמיד ותלמיד גם אם קשה להם לקרוא טקסט התפקיד שלי זה לזהות במה הם טובים ולהביא את החוזקות שלהם לידי ביטוי. למשל, ילד שאוהב כדורגל אני אביא טקסטים בנושא. תלמיד שמאוד אוהב בעלי חיים אני מביאה לו טקסטים על בעלי חיים. זה מעודד אותם לקרוא", מסבירה פניני כיצד הקריאה תורמת לפיתוח הערך העצמי שלהם ומעודדת מוטיבציה להצליח.

בימים האחרונים התבשרו במערכת החינוך העירונית ובבית הספר "מעלות ניסים" כי פניני נבחרה מבין אלפי מורים ומורות בתואר "מורת המאה" לשנת הלימודים תש"ף מטעם הנהלת החינוך הממלכתי דתי שמוענק לה כאות הוקרה על תרומתה פורצת הדרך לשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך.

שושנה נגר מ"מ ראש מנהל החינוך הדתי הודיעה על בחירתה של פניני כאות ביטוי לפועלה כמורה פורצת דרך מצטיינת המובילה לקידום הישגים לימודים וערכיים תוך השקעה ומסירות ומתוך רוח גדולה של חזון הממ"ד ותכניותיו. "הכי חשוב לי זה להרעיף עליהם אהבה שכן כל ילד הוא יהלום שרק צריך ללטש. אהבה היא המפתח לטיפוח ערך עצמי, הקניית כלים לקריאה וכתיבה הם המפתח להצלחת התלמידים בחברה כבעלי הזדמנות שווה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות