fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוסא כהן, מבוני נצרת עילית: "בעייתי שכולם חושבים שאנחנו נצרת"

האיש שנמנה עם הגרעין המייסד של העיר נצרת עילית, תומך בשינוי שמה של העיר לנוף הגליל. "אעשה הכל על מנת לשכנע את התושבים שזהו מהלך נכון"
בעד שינוי. מוסא כהן (צילום ישראל פרץ)
בעד שינוי. מוסא כהן (צילום ישראל פרץ)

משה (מוסא) כהן, בן 91, האיש שנמנה עם הגרעין המייסד של העיר נצרת  עילית תומך בשינוי שמה של העיר לנוף הגליל.  "אעשה הכל על מנת לשכנע את התושבים שזהו מהלך נכון, אפילו שרים וחברי כנסת מתבלבלים בשם של העיר", אומר מוסא כהן מנצרת עילית, מוותיקי וממקימי העיר, שאף נבחר בעבר ליקיר העיר.

בעד שינוי. מוסא כהן (צילום ישראל פרץ)
בעד שינוי. מוסא כהן (צילום ישראל פרץ)

"עשיתי את ההגרלה הראשונה בדצמבר 1956 ל- 13 משפחות ראשונות, שבאו להתגורר בעיר בשלושת הבלוקים הראשונים מול מלון פלאזה", נזכר כהן, "עשינו מסיבת חנוכה והחלטנו שזה תאריך הלידה של נצרת עילית. אני הייתי עובד מדינה עובד רשות הפיתוח לפני מינהל מקרקעי ישראל ועסקתי ברכישת קרקעות להרחבת העיר", משחזר כהן, שהיה אחד החברים הקרובים ביותר של ראש העיר המיתולוגי לשעבר, מנחם אריאב ז"ל ואף שימש בשנות ה- 70 וה- 80 כבעליו של קולנוע נורית המיתולוגי, שהיה גורם משמעותי בחיי הקהילה של העיר המתפתחת.

– מה רע בשם נצרת עילית?

"זה בעייתי שכולם חושבים שאנחנו נצרת. לא פעם קרה שישבתי בקהל ותיקנתי את המרצה שחזר ואמר 'נצרת'. גם שרים, חברי כנסת וכמעט כל תושבי מדינת ישראל שלא מתגוררים באזור מתבלבלים, למרות שמדבור בשתי ערים שכנות אך שונות".

– וזה מה שיפתור את הבעיות בעיר.

"לא, אבל זה יעזור ואני רואה שיש עשייה בעיר ויש שינוי, כך שהכל ביחד, בחבילה אחת, ייתן תוצאות".

למוסא יש שלושה ילדים, בתו נורית מתגוררת בעיר, אך שני בניו (אחד מהם הילד הראשון של נצרת עילית) עזבו לפני שנים רבות. "קשה למשוך צעירים לעיר ויכול להיות ששם חדש יספק את הסחורה, מה שהיה פעם לא נכון יכול להיות נכון להיום ולהיפך".

– אז אתה תצביע בעד.

"כמובן וככל שהדבר יתאפשר לי אנסה לשכנע תושבים אחרים להצביע כמוני. אני רוצה שיהיה עתיד טוב לעיר שבניתי".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות