fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהנדסת העתיד ממגדל העמק

מישל רמפל, תלמידת כיתה י"א בבית הספר אורט רוגוזין, התקבלה לפרויקט היוקרתי "מהנדסות העתיד 2"
גאווה מקומית. מישל (צילום עצמי)
גאווה מקומית. מישל (צילום עצמי)

גאווה: מישל רמפל, (16) ממגדל העמק, נבחרה לאחרונה לתכנית היוקרתית "מהנדסות העתיד 2" יחד עם עוד 100 בנות בלבד מכל הארץ. הפרויקט היוקרתי, בשיתוף התעשייה האווירית, החל לאחרונה את שנתו השנייה מתוך הכרה והבנה בצורך לעודד נשים ונערות לבחור בלימודי מקצועות מדעיים וטכנולוגיים ובמקצועות הנדסה בפרט.

רמפל, תלמידה מצטיינת בכיתה י"א בבית הספר אורט רוגוזין, הלומדת במגמת הנדסת תוכנה במסלול בגרות של 10 יחידות מדעי המחשב, 5 יחידות פיזיקה, 5 יחידות מתמטיקה ו-5 יחידות אנגלית שמעה לראשונה על הפרויקט לפני כארבעה חודשים אך חששה להגיש מועמדות. "מנהל בית הספר דודי גריסרו אסף את כל התלמידות שעומדות בתנאי הפרויקט והסביר לנו על יתרונותיו וחשיבותו" סיפרה רמפל. "המחנכת שלי ליאורה פינסקי ומורות נוספות, כמו גם הוריי, תמכו בי והחלטתי לגשת למיונים".

גאווה מקומית. מישל (צילום עצמי)
גאווה מקומית. מישל (צילום עצמי)

רמפל החלה תהליך מיונים לא פשוט ולאחר מספר שלבים מפרכים התקבלה לפרויקט. "המפגש הראשון היה משמעותי מאוד וזכינו לשמוע הרצאות של בכירים ובראשם מפקד חיל האוויר האלוף אמיר" סיפרה רמפל שתזכה בהמשך הקורס להיפגש גם עם נשות מפתח בתעשיות מתקדמות ולהשתתף בפרויקטים פורצי דרך.

כחלק מהפרויקט חולקו הבנות הנבחרות לקבוצות והמשימה שהוטלה על רמפל וחברותיה היא למצוא פתרון לחלוקת המזון המסורבלת באמצעות עגלות במטוסים. "הפרויקט מקנה לי המון ידע, יכולות ללמוד ולחקור דברים בעצמי וגם איך לעבוד בקבוצה בנוסף לתכנים שאני לומדת בבית הספר במיוחד בשיעורי הנדסת תוכנה בהם המורים מעודדים אותנו לחשוב מחוץ לקופסא, להיות יצירתיים, לעבוד בצוות, לעזור לאחרים ולהשקיע בכל מה שאנחנו עושים".

מנהל בית הספר דודי גריסרו הוסיף: "בית הספר מעודד נערים ונערות לבחור במקצועות המדע וההנדסה ותכנית 'מהנדסות העתיד' היא אחת הדרכים לחשוף את הנערות לחשיבות ולנחיצות של מקצועות אלה". השבוע התארחה רמפל בלשכתו של ראש העיר אלי ברדה שאמר: "מישל מייצגת את המצוינות שבמערכת החינוך במגדל העמק, אנו גאים בה ומאחלים לה הצלחה רבה בפרויקט היוקרתי".

.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות