fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהנדסות את העיר

שלוש נשים עומדות בראש מינהל ההנדסה של עיריית נצרת עילית, על כתפיהן מוטלת האחריות בכבדה להוציא לפועל את מהפכת ההתחדשות שמוביל ראש העיר
מהנדסות
סבטלנה גרמן, סגניתה לינה נסייר ואדריכלית העיר סבטלנה (צילום ישראל פרץ)

שלוש נשים מעיריית נצרת עילית, מהנדסת העיר  סבטלנה גרמן, סגניתה לינה נסייר ואדריכלית העיר סבטלנה גופמן, אחראיות על ביצוע משימה לא פשוטה בשום עיר ובוודאי שלא בנצרת עילית, עיר שעוברת בשלוש השנים האחרונות מהפיכת התחדשות חסרת תקדים שלא הייתה כמוה מאז הקמתה.

בעירייה אומרים שלא במקרה, הפקיד ראש העיר רונן פלוט דווקא בידי נשים את התחום הקרוב ביותר לליבו והקריטי בחזון העירוני. "מהנדסת לא מתקבלת לעבודה בגלל היותה אישה אלא  בגלל מקצועיותה וכישוריה", הבהיר פלוט ובאותה נשימה הוסיף "יחד עם זאת אני בהחלט סבור שנשים מביאות לתפקיד ערך מוסף. הן מסורות מאוד לעבודה ובתחום ההנדסה ובתכנון המרחב העירוני בהחלט יש יתרון להובלה על ידי אישה".

סבטלנה גרמן, סגניתה לינה נסייר ואדריכלית העיר סבטלנה (צילום ישראל פרץ)
סבטלנה גרמן, סגניתה לינה נסייר ואדריכלית העיר סבטלנה (צילום ישראל פרץ)

סבטלנה גרמן היא הוותיקה והבכירה ביותר מבין השלוש. גרמן משמשת כמהנדסת בעירייה עוד מתקופתו של מנחם אריאב, היא החלה את דרכה כמהנדסת כבישים ועם השנים קודמה לתפקיד מהנדסת העיר. סבטלנה היא תושבת וותיקה בעיר בעלת ותק של למעלה מ- 30 שנה ובתוך כך מכירה כל סנטימטר במרחב העירוני. "אין פינה, אין סמטה רחוב או שכונה שסבטלנה לא מכירה ויודעת מה הייעוד ומה קורה בשטח. סבטלנה היא לא רק מהנדסת עיר מוכשרת, אלא גם תושבת העיר, שאכפת לה מהעיר ומתושביה והיא בעצמה חלק מהם", אומרים בסביבתה.

לינה נסייר, בת 42,  סיימה לימודי הנדסה אזרחית בטכניון ומשמשת בתפקיד סגנית מהנדסת העיר. "עיקר תחומי פעילותי אחריות לתכנון, פיתוח ופיקוח על ביצוע עבודות פיתוח התשתיות השונות ברחבי העיר בעיקר תחומי כבישים, הסדרי תנועה  ומבני ציבור", היא מספרת על עבודתה.

הצלע הנוספת במשולש ההנדסי הבכיר היא אדריכלית העיר סבטלנה גופמן. בתחום אחריותה התכנון הקיים והעתידי של העיר לצד התחדשות העירונית, תכניות בניין עיר ותכנית המתאר הכוללנית. מהנדסת נוספת שבידיה מופקד כל תחום בדיקת התכניות המוגשות לוועדת המשנה לתכנון ובנייה היא אילנה אידוב ולצידה רעיה רובינשטיין, שמחזיקה בתואר הנדסאית בנייה.

מהנדסת העיר גרמן אומרת כי למרות שנראה כי הנשים חולשות על תחום ההנדסה העבודה מתנהלת עם לא מעט עובדים גברים שמחזיקים בתפקידי מפתח . כך למשל בוועדה לתכנון ובנייה, גיא  עמית לנדסמן משמש בתפקיד מנהל אגף רישוי, רונן אסטרובסקי מידען  ואפי דויטש מנהל פיקוח על הבניה.

-בכל זאת הגברים הם מיעוט

גרמן: "יש לנו גם שלושה מפקחי בניה  וכמובן מהנדסי ביצוע מצוינים".

– ועדיין ההחלטות החשובות מתקבלות על ידי נשים

גרמן: "אני לא חושבת שהמין הוא אישיו, אבל אני שמחה שבעיריית נצרת עילית שוויוניות בתעסוקה היא לא סיסמה אלא דרך התנהלות וחזון שמוביל ראש העיר פלוט. זה לא סוד שמרבית בעלי התפקידים הבכירים בהנהלת העירייה הן נשים, המנכלי"ת חוה בכר וראשי המנהלים השונים. ראש העיר פלוט מאמין ביכולתה של אישה לנהל ולבצע תפקידים ברמה הכי גבוהה שיש והמציאות מוכיחה את הדברים במבחן התוצאה".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות