fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מזעזע: ניצולת שואה בת 80 נכפתה באזיקים

ברשתות החברתיות הופצה תמונה של קשישה ממגדל העמק כאשר היא כפותה באזיקים ובוכה ומובלת לאשפוז בכפייה. תושבי העיר מגדל העמק וראש העירייה אלי ברדה סוערים וזועמים על המקרה. ברדה: "תמונה של אישה קשישה ניצולת שואה באזיקים קורעת את הלב ואינה מקובלת"
קשישה עם סימני אלימות
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

ביום שלישי בערב הופצה ברשתות החברתיות תמונתה של קשישה, כאשר ידיה באזיקים והיא ממררת בבכי בזמן שהיא נלקחת מביתה בכפייה בצו הפסיכיאטר המחוזי. מדובר בקשישה ערירית ניצולת שואה שלדברי שכניה ומכריה "אינה יכולה לפגוע בזבוב".

אמפתיה ורצון טוב לסייע בכל האמצעים האפשריים הובילו את שכניה של הקשישה ועימם תושבי מגדל העמק להפיץ את התמונה ברשתות החברתיות ולמחות על היחס המשפיל שספגה. המקרה שהגיע לידיעת ראש העירייה אלי ברדה שהגיב בזעזוע:  "תמונה של אישה קשישה ניצולת שואה באזיקים קורעת את הלב ואינה מקובלת. אנו רוצים שהיא תחזור לביתה".

כמו כן פנה ברדה למפקד תחנת  מגדל העמק והנחה את מנהל אגף הרווחה מומי בן סימון לוודא כי הגברת נמצאת בבית חולים בידיים טובות, בבדיקות ותחת השגחה רפואית. כמו כן גורמים ברשות דיברו עם בית החולים ועם נהג האמבולנס ודרשו בשלומה. י ברדה הנחה להגיש תלונה במשטרה בכדי לחקור מי ובאיזו סמכות וצורך הניח אזיקים על ידי הקשישה.

מאגף הרווחה נמסר כי הגברת מוכרת ומטופלת על ידי אגף, נערך אצלה ביקור בית וניסו לסייע לה כולל מול עמיגור ובנושאים נוספים שלא ניתן לפרטם מטעמי צנעת הפרט. מבירור המקרה עולה כי הרופאה המטפלת של הגברת פנתה לפסיכיאטר המחוזי שהוציא צו לבדיקה בכפייה בשל כוונות אובדניות לכאורה מבלי ליידע את גורמי הרווחה בעירייה. השוטרים שהוזעקו למקום הופתעו למצוא אותה כבולה באזיקים על ידי נציגי הפסיכיאטר המחוזי.

ברדה: "תמונת האישה נגעה בלבבות אלפים. אני מאוד הערכתי והתרגשתי עמוקות מכל התושבים שביטאו בשיח מכבד את האמפתיה, הדאגה והרצון לעזור לגברת מרה לה אנו מאחלים בריאות טובה ואריכות ימים. הרשות, באמצעות אגף הרווחה ואגף הקליטה תמשיך לעקוב אחר המקרה ולסייע ככל הנדרש".

מ"מ ראש העיר, סרגי אוקלנדר התבטא: "היום ביקרתי יחד עם פאני טבלוביץ מנהלת אגף הקליטה את הקשישה בבית החולים "שער מנשה" ורוצה לעדכן את כל הדואגים לשלומה. היא מרגישה בסדר, רגועה וצלולה בדעתה. התברר כי מפאת חוסר תקשורת וחוסר ידע בשפה נקלעה למצב מצמרר זה. שוחחתי עם רופא פסיכיאטר של המחלקה ונמסר על ידו שמיכלה תישאר במעקב לתקופה לא ממושכת.רוצה לציין שאילו הרשות המקומית הייתה מודעת לצו אבחון בכפיה שהוצא על יד רופא פסיכיאטר מחוזי, המקרה היה נמנע. הגורמים הרלוונטיים של הרשות מראש העיר ומטה מעודכנים בנושא".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות