fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק: מנהלות יטוסו לרומא במסגרת פרויקט דו קיום של האו"ם

קבוצות ממתנ"ס מגדל העמק ומכפר יפיע השכן, המנוהלות על ידי מירב סלע ועימאן חטיב, יטוסו במשלחת משותפת לרומא, בהזמנת נשיאת ארגון הנשים של האו"ם"
קבוצות נשים לדו קיום במגדל העמק
קבוצות נשים לדו קיום במגדל העמק (צילום: עצמי)

"כמנהלות מתנ"סים שכנות, המאמינות בכוחן של נשים, אנו רואות הזדמנות משמעותית לקרב בין האוכלוסיות השונות, להביא להכרות אישית ותרבותית, לקבלת השונה ולמימוש הפוטנציאל האישי של כל אחת ואחת", מספרות מנהלות מתנ"סים מגדל העמק ויפיע ומתרגשות לקראת נסיעת הקבוצה, אותה הן מדריכות ביחד, לרומא.

מטרת המפגשים של הקבוצה היא לאפשר מפגש חברתי תרבותי עם האחר, להביא לשינוי תפיסות תרבותיות וחברתיות קיימות ולהכשיר את הקרקע לשיתופי פעולה עתידיים בין שכנים. במפגשים המתקיימים מזה מספר חודשים עוסקות נשים מיפיע וממגדל העמק, בניהולן של מנהלות המתנ"סים מירב סלע ועימאן חטיב, בנושאים הקשורים למגדר, להעצמה נשית, רב תרבותיות, בריאות ופעילות קהילתית.

קבוצות נשים לדו קיום במגדל העמק
קבוצות נשים לדו קיום במגדל העמק (צילום: עצמי)

השותפים להובלת התכנית הם עיריית מגדל העמק, החברה למתנ"סים ועמותת "אפשר אחרת". "אנו נפגשות מחודש אפריל אחת לשבועיים, התפתחו חברויות אמיצות בין המשתתפות ותחושת קירבה וערבות הדדית. רוב הנשים עברו תהליך של שינוי עמדות והתגברו על דעות קדומות מושרשות בשני היישובים", מספרת מנהלת מתנ"ס מגדל העמק, מירב סלע ומוסיפה: "עברנו חוויות מרגשות בחגיגת חגים משותפים כמו סוכות וחג המולד".

"יצאנו יחדיו לפעילויות בריאות וספורט, להצגת תיאטרון ולסדנת פיסול. במפגש שעסק בחזון הקבוצה, הרגשנו כי אנו רוצות להרחיב את המעגלים, לשתף נשים נוספות, קרובי משפחה, את ראשי הערים וקבוצות נוספות בקהילה. הגענו לשלב בו אנו רוצות לעסוק בעשיה קהילתית משמעותית לטובת חיזוק הקשר בין יפיע ומגדל העמק", אומרת סלע ומוסיפה: "בראשית חודש מרץ ניסע למסע של שבוע ברומא וזאת בעקבות הזמנה של' זינאב ברהו-גרגוריו נשיאת ארגון הנשים של האו"ם".

"במסגרת הביקור ברומא, נשתתף בפעילות קהילתית במתנ"ס המקומי ונתארח בשגרירות המקומית. אנו בטוחות שהמסע יקרב בין הנשים ויעמיק את החברות", מספרת מנהלת מתנ"ס יפיע, עימאן חטיב ומוסיפה: "אימרה ערבית אומרת: האם אתה מכיר את האיש? אם לא יצאת למסע איתו- הרי אינך מכירו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות