fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יהודים וערבים, סביב אותו השולחן

גם בימים טרופים אלו, מקפידים באגף שפ"ע בעיריית מגדל העמק, לשמור על מסורת רבת שנים, במסגרתה העובדים מסבים לארוחת בוקר קבוצתית ולא נותנים למציאות הביטחונית להשפיע עליהם

 

כבר שנים ארוכות שעובדי אגף שפ"ע (שיפור פני העיר) בעיריית מגדל העמק, שאמנונים על חזות העיר, בניהולו של ניר חבקין, יהודים ומוסלמים, מתכנסים מדי יום, לארוחת בוקר מסורתית, במשרדי האגף הם פותחים שולחן אחד גדול, כל אחד שם עליו את מה שהביא מהבית וכולם אוכלים ארוחת בוקר ביחד ודנים בבעיות היום יום.

גם המצב הביטחוני הקשה במדינת ישראל לא קלקל את המסורת רבת השנים. "אצלנו כולם משפחה אחת גדולה", מסביר סגן מנהל האגף, יגאל כהן, 28 שנים בעירייה, "חיים ביחד, מפרגנים אחד לשני, אצלנו אין יהודים וערבים, כולנו משפחה אחת".

מוחסן מזאריב מבית זרזיר, 22 שנים בעיריית מגדל העמק: "כאן אין יהודים ומוסלמים, כאן כולם חברים. אנחנו כל היום ביחד, רואים אחד את השני יותר מאשר את הנשים והילדים שלנו, אז חייבים להיות ביחסים מצוינים".

עובדי אגף השפע בעיריית מגדל העמק. צילום חגאג רחאל
עובדי אגף השפע בעיריית מגדל העמק. צילום חגאג רחאל

מוחסן מזאריב מוסיף ואומר: "אנחנו לא רק חברים לעבודה אלא הרבה מעבר. אנחנו משתתפים אחד בשמחות של השני, מבקרים את אחד את השני, כשאני חולה מתקשרים אלי מהעבודה לשאול מה שלומי".

שמטוב חנוכייב, תושב מגדל העמק, 22 שנה בעירייה: "ארוחת הבוקר המשותפת מסמל את האחדות של עובדי האגף. כאן כולם חברים של כולם ואף אחד לא ייתן למצב הביטחוני לקלקל לנו את החברות. הלוואי והפוליטיקאים היו לומדים לחית בדו קיום כמו אצלנו".

יגאל כהן מסכם ואומר כי "תקופה קשה זו מתאפיינת בקיטוב עמוק בין תושבי מדינת ישראל. אנו עובדים יחד – יהודים וערבים – ומנסים לייצר קול משותף של שני הציבורים החולקים את הארץ הזו".

ראש העיר אלי ברדה מרוצה מהתנהלות העובדים, במיוחד בימים טרופים אלה ומפרגן לעובדים: ״העובדים, המועסקים בעירייה בין 15 ל- 20 שנה, מגלים מסירות לעבודתם ונאמנות למדינת ישראל. העובדים באגף חזות העיר מהווים דוגמא לחיים בכבוד הדדי ובדו-קיום הלכה למעשה והם שומרים על קשר גם מחוץ לשעות העבודה וכך זה צריך להיות בכל מקום״.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות