fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המטרה: להקל על משפחות נזקקות וקשישים

ראשי הרשויות של נצרת עילית, מגדל העמק ועפולה, השותפים בתאגיד המים מי נע, קיימו ישיבת עבודה משותפת וקבעו נהלים חדשים במדיניות ניתוק זרם המים
מירון, גפסו וברדה בפגישה (צילום: ישראל פרץ)
מירון, גפסו וברדה בפגישה (צילום: ישראל פרץ)

שלושת ראשי הרשויות השותפות בתאגיד המים מי נע, ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו, ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה וראש עיריית עפולה עו"ד יצחק מירון, קיימו ביום ראשון השבוע ישיבת מיוחדת להתוויית קווי מדיניות התאגיד בשנת הכספים 2014.

הישיבה התקיימה בלשכתו של גפסו, בהשתתפות מנכ"ל עיריית נצרת עילית, דב לוצקי, מנכ"ל עיריית מגדל העמק שלום זוזוט והיועצת המשפטית של התאגיד והמנכ"ל יצחק מזור. בפתח הישיבה הוחלט על הגדלת מספר הנשים המכהנות בדירקטוריון התאגיד, כך שמתוך תשעה חברים יכהנו ארבע נשים לפחות. ראשי הרשויות ציינו את חשיבות הייצוג הנשי בדירקטוריון כמו גם בשאר החברות העירוניות.

הנושא המרכזי בישיבה עסק במדיניות התאגיד בכל הקשור לניתוק זרם המים בבתי חייבים. גפסו, ברדה ומירון הביעו את רצונם להתוות מדיניות מתחשבת במשפחות נזקקות שידם אינה משגת לשלם את החוב.

מירון, גפסו וברדה בפגישה (צילום: ישראל פרץ)
מירון, גפסו וברדה בפגישה (צילום: ישראל פרץ)

בישיבה הוחלט על קווי מדיניות חדשים בנושא ניתוקי מים ולפיהם: התאגיד יחדל מניתוקי מים בסופי שבוע, והחל מיום חמישי ועד יום ראשון, לא יתבצעו ניתוקים וזאת על מנת שלא לגרם עוגמת נפש לתושבים שיאלצו לבלות את יום השבת ללא מים. כן הוחלט על מתן התראה של 48 שעות לפני ניתוק המים ובאופן עקרוני כקו מנחה במדיניות התאגיד, תהיה התחשבות במשפחות נזקקות וככל שהדבר יתאפשר ייבחן כל מקרה לגופו אל מול רשויות הרווחה.

עוד עלה לדיון נושא הקדמת פירעון הלוואות בעלים, שהועברו לתאגיד בעת הקמתו, באמצעות העמדת נכסי הרשויות. בישיבה סוכם על פירעון 4 מיליון שקל מתוך סך החוב שמתפרס על פני 15 שנים. על פי הסיכום, התאגיד יזרים 1.5 מיליון שקל לעיריית מגדל העמק ו- 2.5 מיליון שקל לעיריית נצרת עילית. לעיריית לעפולה, שהצטרפה באיחור לשותפות בתאגיד, לא יועברו בשלב זה כספי המלוות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות