fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אסון הכרמל: מסע הנצחה לאורי סמנדייב

מסע הנצחה התקיים לזכר לוחם האש אורי סמנדייב ז"ל, שנספה באסון הכרמל. המסע המרגש, החל במגדל העמק, בו התגורר והסתיים במקום בו נספה, בכרמל.
המסע לאורי סמנדייב
המסע לאורי סמנדייב (צילום:עצמי)

מסע התקיים השבוע לזכרו והנצחתו של אורי סמנדייב, 27, לוחם האש שנספה באסון הכרמל בדצמבר 2010.  המסע החל  במגדל העמק,  ביום הולדתו ובסימן מעורבות קהילתית וחברתית, ערכים שהיו מאוד חשובים לו. במסע, השתתפו מאות אנשים והמשיכו לאנדרטה בכרמל שהוקמה לזכר הנספים.

אורי סמדייב
אורי סמדייב (באדיבות כבאות והצלה מגדל העמק)

 כשלושה חודשים לפני אסון הכרמל, פנו אל המרכז לפיתוח ההון האנושי צעירים במגדל העמק צעירים מהעדה הקווקזית על מנת ליצור גרעין איכותי של בני העדה, על בסיס המסורת והמורשת, כך הוקמה קבוצת 'יקרי"ם'. אחד האנשים הבולטים בגרעין, היה אורי ז"ל.

על אף הטרגדיה, המשיכה הקבוצה לפעול ואף הצטרפו לשורותיה חברים רבים. מאז האסון, הקבוצה שמה לה למטרה, בשיתוף עם המרכז 'לפיתוח הון האנושי צעירים' במגדל העמק, להנציח את זכרו ופועלו.

"אורי הוא סימן ודוגמא למעורבות חברתית. גם בחייו וגם במותו השאיר חותם של עשייה למען החברה ועל כן חשוב לנו, לצעירי העיר, להנציח אותו", מספרת סיגל עובדייב, רכזת מעורבות חברתית במרכז לפיתוח הון האנושי, ממארגנות המסע.

"אורי ז"ל נלקח בסערה השמיימה כאשר עסק בהצלת נפשות תוך מסירות נפש והקרבה הירואית. רוח המנהיגות וההתנדבות של אורי תהיה דרך שלאורה נחנך את הדור הצעיר", אמר ראש העירייה, אלי ברדה.

המסע לאורי סמנדייב
המסע לאורי סמנדייב (צילום: זהבה שמעון)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות