fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לתפארת מדינת ישראל

פרופ' אליעזר שלו, יליד עפולה, שניהל במשך 27 שנים את אגף הנשים והיולדות במרכז רפואי העמק וכיום מכהן כסגן נשיא לנושאים אקדמיים בשלוחת הטכניון בסין, קיבל אות מפעל חיים במקצועות הבריאות מידי שר הבריאות, יעקב ליצמן, בטקס שנערך במשכן הכנסת.
פרופ' אליעזר שלו מקבל את הפרס
פרופ' אליעזר שלו מקבל את הפרס

"אות מפעל חיים זה מוענק לעובד העוסק במקצועות הבריאות, אשר השאיר חותם והטביע אבני דרך במערכת הבריאות ובכך תרם תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה". בנימוקים לפרס, ציין שר הבריאות כי פרופ' אליעזר שלו הוא סמכות עליונה ברפואת האם והעובר בארץ. במכתבו לפרופ' שלו, ציין שר הבריאות כי פעילותו בתחום רפואת הנשים, המיילדות והפריון, קידמה רבות את הטיפול המקצועי בארץ בכלל ובפריפריה בפרט. אין ספק כי נשים רבות חבות את חייהן ואת חיי עובריהן וילדיהן לפרופ' שלו ולצוותו. תרומה נוספת שלא תסולא בפז היא קידום הפקולטה לרפואה בטכניון, וקידום המועצה הלאומית  לרפואת נשים, יילודים  וגנטיקה, שבראשה הוא עומד.

פרופ'  אליעזר שלו מקבל את הפרס
פרופ' אליעזר שלו מקבל את הפרס

פרופסור שלו הוא כיום סגן נשיא לנושאים אקדמיים בשלוחת הטכניון בסין, לאחר שבדצמבר האחרון סיים את כהונתו כדיקן הפקולטה לרפואה בטכניון בחיפה. בנוסף, הוא מכהן כיו"ר המועצה הלאומית  לרפואת נשים, יילודים  וגנטיקה, וממשיך לסייע בהקמת רשות מחקר בבית החולים "העמק". בין תפקידיו הצבוריים הבולטים היה יושב הראש הנבחר הראשון של החברה לאולטרה-סאונד מיילדותי,  ויו"ר החברה הישראלית למיילדות גניקולוגיה ופריון של ההסתדרות הרפואית. מחקריו הקליניים התמקדו באבחון וטיפול בעוברים, ובשיטות לטיפולי הפריה חוץ גופית.  המחקר בו הוא עוסק עד היום, שופך אור  בהבנת מנגנונים של השתרשות העובר, תחילת הלידה ותהליך יצירת הביציות

פרופ' שלו, שנולד וגדל ב"העמק", נשוי לפרופ' סתוית אלון שלו מנהלת המכון הגנטי ב"עמק", אב לחמישה וסב לשלושה. לאחר סיום ההתמחות הוא נשאר לעבוד במרכז רפואי העמק מתוך בחירה. לדבריו בחר במקצוע רפואת הנשים בשל הפוטנציאל הרפואי והמחקרי הטמון בו. במשך 27 שנים ניהל פרופ' שלו את אגף הנשים והיולדות במרכז רפואי העמק.

פרופ' שלו מתנגד נחרצות לטענה שבפריפריה אין רפואה טובה. "יש דוגמאות בעולם לבתי חולים שממוקמים בריחוק גאוגרפי מהערים הגדולות והם הטובים והמובילים, כמו מאיו קליניק וג'ונס הופקינס. בארץ התגבשה גישה שגויה שלפיה התפקוד בבתי החולים הנמצאים בריחוק מהמרכז הוא מוחלש. בכל השנים שבהן ניהלתי את האגף במרכז הרפואי בעמק עשינו כל מה שעושים בכל בית חולים גדול אחר בארץ או בעולם, והיו פעולות שעשינו לראשונה בארץ ואף בעולם. גאוותי  ברופאים שגידלתי ובוודאי באלה שהפכו למנהלי מחלקות מצליחים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות