fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לפנק, לפנק, לפנק…

זהו המוטו של מוחמד יונס ממסעדת יונס בצומת גולני, שקיימת כבר 41 שנה * "המסעדה היא החיים שלנו. אין לנו משהו אחר, אנחנו ישנים פה, קמים פה, חיים פה, זה הבית שלנו ואנחנו משקיעים את הכל למען המסעדה ולמען הלקוחות שלנו", הוא אומר * ספר הזיכרונות של המסעדה מעיד יותר מכל על סיפור הצלחתה
מוחמד יונס
מוחמד יונס

"המוטו שלנו הוא לפנק את הלקוחות, לתת להם שרות אישי, מעבר לכך שהם לקוחות שלנו הם גם חברים שלנו", מסביר מוחמד יונס, בן 48, אב לארבעה ילדים ומנהל מסעדת יונס המפורסמת בצומת גולני, שכבר מזמן הפכה למוסד בעולם הקולינרי ונחשבת לאחת המסעדות המזרחיות המשובחות בארץ.

מוחמד יונס
מוחמד יונס

מי שהקים את המסעדה הוא יונס נסאר (84), אביו של מוחמד, בשנת 1976, שלפני מספר שנים פרש מניהול המסעדה עקב בעיות בריאות, אך ממשיך להתעדכן, לדאוג ולשמור על קשר עם הבן שממשיך את דרכו.

לבני המשפחה היה ניסיון במסעדנות, אחרי שניהלו מסעדה בואדי ניסנס בחיפה, שנפתחה בשנת 1944 ובשכונת עג'מי ביפו, שנפתחה בשנת 1959, בה סעדו כל המי ומי בברנז'ה הישראלית. "עזר ויצמן היה חבר קרוב של אבא, גם גולדה מאיר ומשה דיין באו לאכול אצלו, המסעדה הייתה מוקד עלייה לרגל", נזכר מוחמד יונס.

משפחת יונס היא אחת המשפחות הגדולות והמכובדות בכפר טורען. "הנסיעות לתל אביב והשהות הארוכה שם היו הסיבה להחלטה לפתוח את המסעדה ליעד הבית. לפעמים אבא היה יוצא לתל אביב וחוזר הביתה רק כעבור חודש", הוא מסביר את ההחלטה לפתוח מסעדה ליד הבית.

-מוחמד, אתם 10 אחים ואחיות. למה דווקא אתה קיבלת את ניהול המסעדה?

"נכון שהתחלנו כמסעדה, אבל במהלך השנים החלטנו לפתח את כל המתחם שלנו. היום אח אחד מנהל את השאוורמה הצמודה, אח אחר את 'קפה קפה' שפתחנו, אח נוסף, את תחנת הדלק ואחר את המשתלה. המחשבה של אבא הייתה עסקית, שכל הבנים שלו ישתלבו בעסק המשפחתי", הוא מסביר.

מוחמד יונס אומר ש- 80 אחוזים מהלקוחות הם יהודים. הם מגיעים מכל מקום בארץ, חוזרים כל פעם מחדש, "המסעדה היא מקום מפגש, סמל לדו קיום ואחווה, הם מגיעים לכאן בגלל האוכל ובגלל השרות שלנו ואנחנו שומרים על קשר עם הלקוחות", הוא מסביר.

ספר הזיכרונות של המסעדה מעיד יותר מכל על סיפור הצלחתה. מקבץ שמות אקראי שהגיעו, אכלו וכתבו בספר: ראובן עטר, אולסי פרי, יגאל בשן, אבי רצון, שלום חנוך, ספי ריבלין, עופרה חזה, קרן מור, חנה לסלאו ועוד רבים רבים אחרים.

-מה הסוד שמחזיק אתכם כבר 41 שנים?

"המסעדה היא החיים שלנו. אין לנו משהו אחר, אנחנו ישנים פה, קמים פה, חיים פה, זה הבית שלנו ואנחנו משקיעים את הכל למען המסעדה ולמען הלקוחות שלנו".

מוחמד יונס הוא דור שני במסעדה. הוא החל לעבוד בה ב- 1976 וכאמור, היום הוא מנהל אותה. הבנים שלו, בני הדור השלישי, עובדים גם הם במסעדה וביום מן הימים יחליפו אותו. "הם עדיין צעירים, לא מוכנים, ייקח להם עוד המון זמן להיכנס לעניינים, אבל יש לנו סבלנות", הוא אומר.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות