fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא חוגרים חגורת בטיחות

תצפית אור ירוק: בעפולה 27 אחוזים מהנהגים לא חגרו חגורת בטיחות, בבית שאן 30 אחוזים מהנהגים לא חגרו חגורת בטיחות, במגדל העמק 10 אחוזים מהנהגים לא חגרו חגורת בטיחות
צילום: אילוסטרציה

לאחרונה ערכה עמותת אור ירוק תצפיות בכ- 150 יישובים שונים בכל רחבי הארץ במטרה לדגום את מספר הנהגים והנוסעים אשר נוסעים ללא חגורת בטיחות ולאמוד את שיעור השימוש בחגורת בטיחות בארץ. במסגרת הסקר נצפו למעלה מ- 8,300 כלי רכב ובהם מעל 18 אלף נוסעים.

בין המקומות בהם ערכו המתנדבים תצפיות: עפולה, בית שאן, ומגדל העמקבמהלכן פקדו המתנדבים מוקדים שונים ביישוב.

בעפולה 27 אחוזים מהנהגים לא חגרו חגורת בטיחות, בבית שאן 30 אחוזים מהנהגים לא חגרו חגורת בטיחות, במגדל העמק 10 אחוזים מהנהגים לא חגרו חגורת בטיחות.

צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

לפי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2017 (ינואר-נובמבר) נפגעו 507 בני אדם בתאונות דרכים כאשר לא השתמשו באביזרי בטיחות ובהם ללא חגורת בטיחות, 20 בני אדם נהרגו ו- 117 נפצעו באורח קשה.

במקרה של תאונת דרכים, כאשר הנוסעים ברכב אינם חגורים בחגורת בטיחות, הם עלולים להיזרק אל מחוץ לרכב או על שאר היושבים בו ולסכן גם אותם. החגורה שומרת על חייהם של הנוסעים ברכב כאשר מתרחשת תאונה, מאחר והיא מפזרת את עוצמת המכה על פני שטח הגוף של הנוסע ושומרת עליו בתוך כיסאו וברכב. על פי נתוני עמותת אור ירוק, חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון לפגיעה חמורה ב-40%.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כשאין מספיק ניידות משטרה – אין מספיק אכיפה והסיכון למשתמשי הכביש רב. כבר הוסיפו 200 ניידות משטרה ועדיין חסרות 250 נוספות, שיעזרו בהגברת האכיפה כנגד נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים כשאינם חגורים. חגורת בטיחות עשויה להיות חבל הצלה במקרה של תאונה, אם תהיה הרתעה מספקת בדרכים, כל נוסע ידאג להיות חגור ורבים יוכלו להינצל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות