fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כששני נצרתים נפגשים בבוקרשט

יושב ראש קבוצת הכדורסל הפועל נצרת עילית לשעבר, עדי יוסף והכדורסלן עמית פישמן, מככבים בקבוצת כדורסל על טוהרת הישראלים, המככבת בליגה השלישית ברומניה * "זה מחבר אותי חזרה לכדורסל, שלמעשה אף פעם לא נפרדתי ממנו", אומר יוסף
פסק זמן ברומנית. עדי יוסף מימין, גיל פישמן משמאל (צילום עצמי)
פסק זמן ברומנית. עדי יוסף מימין, גיל פישמן משמאל (צילום עצמי)

קבוצת כדורסל חדשה מככבת בליגה השלישית ב… רומניה. מאמן הקבוצה הוא לא אחר מאשר עדי יוסף כדורסלן ויו"ר הפועל נצרת עילית ואחר מכוכבי הקבוצה הוא… עמית פישמן, שבעונה שעברה כיכב בהפועל נצרת עילית והיה אחד מכוכבי העלייה לליגה הארצית ומשחק היום במכבי נצרת מליגה א'.

מדובר בקבוצה על טוהרת אנשי עסקים המתגוררים ברומניה, ששיחקו בשנתיים האחרונות במסגרת חוג כדורסל והחליטו לעלות מדרגה ונרשמו באיגוד הכדורסל הרומני. הקבוצה נמצאת בעמדת זינוק מצוינת לפליאוף העליון.

פסק זמן ברומנית. עדי יוסף מימין, גיל פישמן משמאל (צילום עצמי)
פסק זמן ברומנית. עדי יוסף מימין, גיל פישמן משמאל (צילום עצמי)

בין שחקני הקבוצה ניתן למצוא שני סטודנטים לרפואה, הבעלים של רשת SABON ברומניה, עורך דיו ישראלי, איש נדל"ן ישראלי ומפתח אפליקציה תיירות. נציג שיכון ופיתוח ברומניה, פבי שטיין, משחק אף הוא בקבוצה ואימץ אותה. עמית פישמן חי על הקו ישראל- בוקרשט ומגיע לצורך עסקיו פעם בשבועיים לרומניה ומצטרף למשחקים. עדי יוסף חי ברומניה כבר כמעט 14 שנים.

עבור עדי יוסף מדובר בסוג של סגירת מעגל: +עמית פישמן גדל ושיחק בקבוצת הנוער כאשר הוא שימש כיושב ראש המועדון במשך 5 שנים, לפני 23 שנה והוא הספיק לשחק עם אבא שלו, גיל פישמן, לפני 33 שנים כשהקבוצה שיחקה בליגה הארצית. "עמית הוא קלע בחסד, לוחם שתורם המון לקבוצה, הוא נמצא בכושר פנטסטי", מפרגן יוסף.

-עדי, איך הרמה בליגה הזו בהשוואה לישראל?

"יש בליגה הזו מספר קבוצות ברמה של צמרת הליגה הארצית בישראל. בליגה הזו משחקים שחקני נבחרת רומניה לשעבר ושחקנים ששיחקו איתי לפני למעלה מעשור בדינמו בוקרשט. אין לחץ ואין כאן עסקנים, משחקים בשביל הכיף נטו".

-מאמן/ שחקן הולך ביחד?

"לא רציתי להיות מאמן/ שחקן, מניסיון העבר אני יודע שקשה מאוד לתפקד בשני התפקידים, לאט לאט ויתרתי על דקות משחק שלי כדי לעמוד על הקווים, בינתיים זה הולך טוב, יש כאן אנשים רציניים שבאים להצליח, בינתיים זה עובד טוב.

-בגיל 51, למה אתה צריך את זה?

"בשביל הכיף, זה מחבר אותי חזרה לכדורסל, שלמעשה אף פעם לא נפרדתי ממנו. הכדורסל אף פעם לא יצא ממני, תמיד היה בי, ואני שמח על ההזדמנות שניתנה לי לחזור לשחק".

-מגיע קהל לצפות במשחקים?

"מגיע קהל אבל לא הרבה, הקבל כולל בעיקר את בני המשפחה של השחקנים. יש התעניינות בליגה ומגיעים בקביעות סקאוטים מהליגה הראשונה כדי לצוד שחקנים צעירים בעלי פוטנציאל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות