fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ילדי הקונסרבטוריון בעפולה חזרו הביתה

הקונסרבטוריון העירוני פתח את שעריו לארבעה בוגרים שהחלו את דרכם במרכז וסגרו מעגל כאשר שבו ללמד את הדור הצעיר
התלמידים לשעבר שבו ללמד את התלמידים של היום (צילום דוברות העירייה)

"הקונסרבטוריון הוא בית" זה המשפט ששמעתי הכי הרבה מארבעת הבוגרים שלו עימם שוחחנו שגדלו בקונסרבטוריון ושבו לסגור מעגל כמורים של הדור הבא הכולל למעלה מ-400 תלמידים מהגיל הרך ועד לגיל הזהב בנוסף למאות תלמידים בבתי ספר יסודיים בעיר במסגרת התכנית החינוכית "בית ספר מנגן" שמובילה הרשות באמצעות מינהל החינוך העירוני ובשיתוף הקונסרבטוריון. בשנים האחרונות החליטו בהנהלת הקונסרבטוריון לפנות לבוגרים שסיימו את לימודיהם במסגרת הקונסרבטוריון, לשוב הביתה וללמד את הדור הצעיר. בין הבוגרים שהשיבו בחיוב להצעה הם נגן כלי ההקשה אור רחמים, הכוראוגרפית דקל בכר, נגן כלי הנשיפה סלע ירמיהו והמורה לפיתוח קול שי חיים.

הם החלו את דרכם המוזיקלית בקונסרבטוריון בשלבים שונים בחייהם. שי חיים, כיום בן 35, החל לנגן פסנתר בגיל 6 אך מאוחר יותר התמקד בשירה בלהקת 'צעירי עפולה' ולאחר מכן ב'שיר בעמק' בה הוא חבר עד היום. לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר למוזיקה ״רימון״ והמוסד הבינלאומי למורים לפיתוח קול IVA חזר כמורה לפיתוח קול בקונסרבטוריון. "היה מאד מרגש מבחינתי לחזור למקום שבו גדלתי ולעבוד עם האנשים שבעצם גידלו אותי" סיפר חיים על החזרה.

גם נגן כלי הקשה אור רחמים החל את דרכו במרכז בגיל צעיר. כילד למד בכיתה המוזיקלית בחט"ב 'ברוש', במגמת מוזיקה וניגש לבגרות -רסיטל ג'אז בקריית החינוך 'בן גוריון' ,אור  החל לנגן על טרומבון ולאחר מכן עבר לכלי הקשה, התחום בו הוא עוסק עד היום. לאחר שנים ארוכות באילת והופעות במסגרת להקת הקצב "דמנטה" הוא שב הביתה.

"עברתי את מה שנקרא 'המסלול המלא' של החינוך המוזיקלי בעיר. כשמנהלת הקונסרבטוריון פנתה אליי שאקח חלק בפרויקט בית ספר מנגן – הסכמתי מיד" מספר רחמים על החזרה "המקום החם והמוכר שביליתי בו אינספור שעות בתור ילד הוא עכשיו מקום העבודה שלי".

סלע ירמיהו בן 27 מעפולה עשה מסלול דומה כאשר החל לנגן על סקסופון כבר מגיל 11 במסגרת בתי הספר המנגנים וכיתות המוסיקה של הקונסרבטוריון וסיים עם 5 יחידות בגרות במוסיקה שהובילו אותו לבית הספר הגבוה למוסיקה 'רימון'. לפני מספר שנים חזר והפעם בתור מורה לסקסופון וקלרינט במרכז ובבתי הספר היסודיים. "כיף לחזור ולעסוק בתחום שאתה אוהב מגיל קטן ובעיקר להנחיל את האהבה למוסיקה גם לדור הבא" מספר סלע.

דקל בכר החלה את דרכה במרכז בגיל קצת יותר מאוחר והצטרפה לכיתת המוסיקה בחט"ב למסלול שירה.

דקל שהרחיבה את לימודיה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, מספרת: "לפני 3 שנים קיבלתי שיחה מאוד מפתיעה ממנהלת הקונסרבטוריון, לילך מידן, שהציעה  לשלב אותי בצוות המקצועי בתור הכוריאוגרפית של כיתות המוזיקה. ההרגשה לחזור מדהימה, הקונסרבטוריון הוא בית שגרם לי להגשים את עצמי ואת כל חלומותיי.

המטרה: התפתחות אישית לצד הצלחות

הקונסרבטוריון הוא בית הספר הוותיק והמקצועי בעפולה ללימודי מוסיקה, נגינה, שירה והופעה על במה, בפיקוח משרד החינוך. הוא משמש כבר שנים רבות כבית מוזיקלי לילדים, בני נוער ומבוגרים מעפולה וגם מהסביבה, שבו מלמדים אמנים ומורים מן השורה הראשונה בארץ במגוון סגנונות מחלקות לימוד הכוללות מחלקת מקלדת, כלי נשיפה, כלי קשת, גיטרות, כלי הקשה, שירה וכן מחלקת תאוריה לפי גילאים ורמות.

תלמידי הקונסרבטוריון מופיעים באירועים עירוניים, ארציים ובינלאומיים וזוכים לתשבחות רבות, משתלבים גם בגופי-ביצוע מקצועיים מובילים כגון תזמורת הנוער הלאומית, תזמורת צה"ל, להקות צבאיות ועוד אך עבור המורים זאת אינה המטרה היחידה. "המטרה שלי שהתלמידים יחוו קשת רחבה של רגשות ויקבלו כלים שיסייעו להם לצלוח מכשולים, להתמיד, ליצור, חיזוק הביטחון העצמי ועוד", מציין רחמים. הקולגה שי חיים מוסיף: "המטרה שלי היא להיות דמות חשובה ודומיננטית שתורמת להתפתחות האישית והמקצועית של התלמידים שלי לצד קידום הקונסרבטוריון והחינוך המוזיקלי בעיר מהמקום הקטן שלי".

המורים דקל בכר וסלע ירמיהו שמים דגש גם על ההצלחה והפריצה קדימה. "המטרה שלי בתור הכוריאוגרפית היא להעלות מופעים ברמה גבוהה ולהגשים את החלומות של התלמידים לכבוש את הבמה" .

תלמידי ומורי הקונסרבטוריון (צילום דוברות עיריית עפולה)
תלמידי ומורי הקונסרבטוריון (צילום דוברות עיריית עפולה)

ירמיהו מסכם: "המקום מתפעל באופן שוטף פעילויות מכל הסוגים ולכל הגילאים. גם בנגינה וגם בשירה, באופן פרטני או בהרכבים, גם מעשית וגם עיונית. צוות המורים מסור ומקצועי ביותר והתנאים נוחים לכל אחד – גם למורים וגם לתלמידים. כל המרכיבים הללו יוצרים רמה מוסיקלית מאוד גבוהה שמייצגת את העיר בהופעות ובתחרויות רבות בארץ ובחו"ל".

 

עבור המורים הקונסרבטוריון הוא בית אחד גדול. "אני זוכר את הפעם הראשונה שנכנסתי כשהייתי בכיתה ה', המקום היה נראה לי עצום עם מסדרון שלא נגמר וכשאתה צועד בו אתה שמוע אינספור צלילים שבוקעים מכל החדרים שבדרך", נזכר רחמים בצעדיו הראשונים. שי חיים מוסיף: "הרמה הגבוהה של ההשקעה והמקצועיות של הצוות ורמת התמיכה שהמקום מקבל מהרשות המקומית והמתנ״ס זה לא מובן מאליו, ולא תמיד קיים במקומות אחרים. נראה שהחינוך המוזיקלי בעיר מקבל מקום גבוה מבחינת התפיסה הרשותית, זה מורגש מאד וטוב שכך".

מנהלת המרכז, לילך מידן, שהובילה את גיוס הבוגרים מסכמת ואומרת: "העובדה שהבוגרים למדו והתחנכו בקונסרבטוריון ושבו ללמד בו זה יתרון עצום עבורם ועבור התלמידים שזוכים לאיכות, מקצועיות, טיפוח מצוינות, יחס אישי וליווי פדגוגי, המאפשרים לתלמידים לממש את מלא הפוטנציאל המוסיקלי ולהגיע להישגים ברמה גבוהה ביותר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות