fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוזמה להנצחת המתפללים בבית הכנסת המרכזי בנצרת עילית

יוסי טויסטר נעזר גם בגנזך העירייה ומדי שבוע הוא מבקר בו ומעיין במסמכים ובתמונות "מאוד מרגש לראות את ההיסטוריה לאורך כל שנות התהוות העיר"
אחד מ- 10 היפים בארץ. בית הכנסת המרכזי (צילום עצמי)
אחד מ- 10 היפים בארץ. בית הכנסת המרכזי (צילום עצמי)

יוסי טויסטר, חבר הנהלת בית הכנסת המרכזי בנצרת עילית, יצא במבצע לאיסוף שמות ותמונות של המתפללים בבית הכנסת מיום היווסדו ב- 1966.

יוסי טויסטר רוצה לנציח את כל מתפללי בית הכנסת המרכזי לדורותיהם, באמצעות אתר מיוחד שיתעד את סיפוריהם וכן יציג תמונות משלל אירועים חגיגיים שהתקיימו בבית הכנסת: בר מצוות, חתונות, בריתות ומסיבות שונות.   "המטרה היא לשמר את המורשת של בית הכנסת ולתייג אותה בהיסטוריה כך שכל מי שירצה יוכל לראות, ללמוד  ולדעת".

– כיצד מתבצע איסוף החומרים?

"פתחתי קבוצה בוואטסאפ וניסחתי בקשה לכל ידידי בית הכנסת לפעול על מנת לאסוף את החומרים, לכל אחד יש תמונה, שם או כתב יד שקשור להיסטוריה של בית הכנסת".

– מה התגובות שאתה מקבל?

"תגובות מרגשות מאוד, ילדים ונכדים של מתפללים שהלכו לעולמם פונים אלי ומבקשים לשמר את זיכרון יקיריהם".

טויסטר נעזר גם בגנזך העירייה ומדי שבוע הוא מבקר בו ומעיין במסמכים ובתמונות "מאוד מרגש לראות את ההיסטוריה לאורך כל שנות התהוותה, נצרת עילית היא עיר קטנה וכולם מכירים בה את כולם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות