fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יאמי

הוא התחיל עם עגלת יוגורט כשהשתחרר מהצבא והפך ללהיט. הוא פתח את יאמיז, מסעדה חלבית כשרה למהדרין בעפולה ושבר את האינסטגרם והפייסבוק עם הקינוח של "הקומבינה", שגרף למעלה מחצי מיליון צפיות. תכירו את אביה שטרית, המרענן הרשמי של אביב-קיץ
אביה שטרית בפעולה (צילום אגמדיה)
אביה שטרית בפעולה (צילום אגמדיה)

הסיפור של אביה שטרית התחיל לאחר שירות צבאי, אז החליט לפתוח עסק עצמאי והלך לכיוון שהתחבר אליו הכי הרבה, תחום המזון. לאחר שחשב רבות כיצד יוכל להשתלב בעולם האוכל הכל כך רווי, הוא החליט לאחר מחשבה עמוקה לבנות עגלת יוגורט לאירועים. אביה זיהה את הפוטנציאל בתחום, הייתה זו בדיוק התקופה שהיוגורט התחיל לקבל חשיפה, בעיקר בגלידריות. "אני לא אשכח את האירוע הראשון, יצאנו לבית שאן לאירוע של בנו של רב העיר, שנתן לנו את ברכתו והאמין בילד בן 21, אני זוכר עד היום את הטירוף שעשתה העגלה בחתונה", הוא משחזר.

אביה שטרית בפעולה (צילום אגמדיה)
אביה שטרית בפעולה (צילום אגמדיה)

עד מהרה הפכה העגלה לדבר החם באזור והיומן של אביה החל להתמלא במהירות, עד שהוזמן לכל הקיץ. במקביל לעגלה המשיך אביה את עבודתו באולמי W, בהפסקות היה מסתובב באזור הקרוב למתחם האירועים ולוטש עיניים למקום נטוש שהיה ריק וקרץ לו.

המפנה בחייו החל במרץ 2017.יחד עם חברו, זוהר, הם החליטו לקחת את המקום הנטוש עליו נדלק והחליטו לבנות בו את החלום הקולינרי שלהם. הקונספט עליו החליטו היה מסעדה חלבית כשרה למהדרין, שתשלב בין אוכל מעולה לאוכל טרנדי עם דגש על חוויה צעירה.

בהתחלה נתן אביה דגש על מנות שכולם יאהבו ויתחברו אליהם עם "טאצ'" שלא היה קיים אז בעפולה, לצד מנות שניתן להגדיר אותן כמנות מיינסטרים, שתמצאו בכל מסעדה. אחרי כשלושה חודשים החליט חברו הטוב זוהר לעזוב ואביה נשאר כבעלים בודד במסעדה.

במסעדת יאמיז תמצאו תפריט מגוון להפליא למרות שהמקום חלבי יש בתפריט למעלה מ-50 מנות, כך שכל אחד ימצא את המנות המתאימות לו. לאוהבי ארוחות מבינכם כדאי שתדעו שאביה השקיע שעות רבות של מחשבה איך לבנות את ארוחת הבוקר המושלמת. בשעות הצהריים ניתן למצוא תפריט צהריים עשיר עם מחירים לכל כיס, "היה חשוב לתת אלטרנטיבה לתושבי האזור, כך שהם יוכלו להגיע ולהתפנק בשעות הצהריים עם מנות גדולות מאוד ובמחירים הגונים", מספר אביה ומוסיף שקו המחשבה בארוחות הצהריים של יאמיז הוא לאכול טוב ולקנח יותר טוב.

אחד מהדברים שעשו את השינוי התודעתי לתושבי האזור הוא ללא ספק השימוש המדהים ברשת האינסטגרם. מאז שפתח את המסעדה הוא החליט להעלות תמונות של המנות המדהימות של המקום. התפוצצות הגדולה קרתה, כשהתחילו לשווק את הקינוח "הקומבינה", פלטה ענקית עליה מונחים שני מגדלים של ארבע שכבות של פנקייקים, וופל בלגי והכל עם הרבה מאוד שוקולדים מובחרים ותוספות משוגעות, זה תפס בגדול  והתפשט כמו אש בשדות קוצים, השיא היה בתמונת הקינוח של הקומבינה, שהצליחה להגיע לכחצי מיליון צפיות בפייסבוק. מאז ועד היום מידי ערב מגיעים חבר'ה מכל קצוות הארץ כדי להצטלם ולהתפנק עם "הקומבינה".

"אני שמח לשמוע שמגיעים ליאמיז סועדים מכל מקום בארץ, זה מראה לי שאני בדרך הנכונה", גאה שטרית.

אביה לא נח על זרי הדפנה ובמהלך חג הפסח בו המסעדה תהיה סגורה, המקום יעבור מייק אובר גדול, בדמות ריהוט חדש, מערכת סאונד מהמתקדמות בשוק, השקעה גדולה במרפסת המסעדה וגם התפריט יקבל שינוי ויתווספו לו מנות קיציות, בדמות סלט פטוש,  פיצות מיוחדות, סלטים מרעננים וגולת הכותרת היא סדרת מילשייקים מושחתת במיוחד, עליה עמל אביה בחודשים האחרונים, מתוך מטרה להביא את הבשורה בתחום הקינוחים לבירת העמק. אביה שטרית מסכם ואומר: "אני תמיד חושב איפה אפשר להשתפר ולהוסיף מנות חדשות, בתחום לא פשוט כמו תחום המזון אתה תמיד צריך לחדש לקהל הסועדים. אסור לך אף פעם לחשוב שאם המקום מצליח ומלא כל זמן אז אתה יכול לשבת רגל על רגל ולהאמין שהמצב יהיה כך תמיד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות