fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יאללה מוקיבלה יאללה

בכפר מוקיבלה במועצה האזורית גלבוע, סמוך למעבר הגבול עם ג'נין, הקימו השנה קבוצת כדורגל, לראשונה בתולדות הכפר העתיק * הקבוצה משחקת בליגה ג' ופתחה את העונה ברגל ימין * יו"ר הקבוצה הוא גם... מלך השערים שלה
יהודי יחיד. אליאב דהן (צילום עצמי)
יהודי יחיד. אליאב דהן (צילום עצמי)

היסטוריה בכפר מוקבילה שבמועצה האזורית גלבוע וסמוך למעבר הגבול עם ג'נין: לראשונה בתולדות הכפר שהוקם לפני מאות שנים הוקמה קבוצת כדורגל, שהחלה העונה לשחק בליגה ג' מחוז יזרעאל ורשמה עד כה שני ניצחונות, 1-3 על צעירי כעביה, 0-1 על מכבי אום אל פאחם והשבוע בתיקו נגד מכבי ערערה.

קבוצת הכדורגל החדשה במוקיבלה (צילום עצמי)
קבוצת הכדורגל החדשה במוקיבלה (צילום עצמי)

הקבוצה משחקת במגרש בגוש יעל המשמש גם את אסי גלבוע והפועל סנדלה ומתאמנת במגרש בסנדלה שלוש פעמים בשבוע. "יש התלהבות גדולה בכפר, פעם ראשונה שיש לנו קבוצת כדורגל, זה מביא המון גאווה לתושבים", אומר אחד מתושבי הכפר, שלא מפספס אף משחק של הקבוצה החדשה, המודרכת על ידי מוחמד עזייזה מכפר דבוריה.

בני המקום, שבשנים האחרונות ביקשו לשחק כדורגל, מצאו בית חם באסי גלבוע. "אבל תמיד רצינו שתהיה לנו קבוצה משלנו", אומרים בכפר. לקבוצה מספר שחקנים שאינם בני הכפר: השוער וליד דראושה מאיכסאל, חוסני וג'מאל זועבי מכפר טמרה שבגלבוע ואפילו יהודי אחד: אליאב דהן מגן נר.

יהודי יחיד. אליאב דהן (צילום עצמי)
יהודי יחיד. אליאב דהן (צילום עצמי)

יושב ראש המועדון החדש הוא מחמוד זידאת, מורה לחינוך גופני במקצועו באורט אחווה בגלבוע ובחטיבת הביניים בנצרת, בוגר מכללת אוהלו בהשכלתו וגם מלך השערים של הקבוצה עם שלושה כיבושים עד כה.

"בתקופת הצום ברמאדן היה טורניר כדורגל, אז הבנו שאנחנו רוצים להקים קבוצת כדורגל שתייצג את הכפר", הוא מסביר איך הכל החל, "הבנו שיש כאן המון צעירים מוכשרים ובעלי פוטנציאל. המטרה היא קודם כל שצעירי הכפר יעסקו בספורט, זו משימה חינוכית, כאיש חינוך אני מאמין שעיסוק בספורט מרחיק את הנוער מדברים שליליים". זידאת, בן 28, שיחק באסי גלבוע, בהפועל כפר כנא בליגה א' ובסנדלה השכנה. הוא משחק בהגנה או בקישור האחורי, מה שלא מונע ממנו לכבוש שערים.

לפני פתיחת העונה התבקשו תושבי הכפר לתרום כספים להפעלת הקבוצה.בקבוצה מצפים לסיוע משמעותי יותר מהמועצה האזורית. בכפר מוקיבלה פועלות כ- 5 חברות הסעות, מה שאומר שלא הייתה להם בעיה להשיג תרומה של הסעות- ברק טורס. איש עסקים מקומי, נידאל ג'רמנה, הוא נכון להיום הספונסר המשמעותי ביותר של הקבוצה. יש לציין כי כל שחקני הקבוצה משחקים בהתנדבות.

הסיפור המלא מחר בידיעות הגליל ובידיעון עפולה והעמקים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות