fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכנון ראשוני של הרכבל מנצרת עילית להר תבור

התכנית הוצגה בפני ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט לאחר שגובשה על ידי צוות מקצועי מטעם החברה הממשלתית לתיירות. השלב הבא: יציאה למכרז
מתכננים. רונן פלוט וישראלי (צילום דוברות העירייה)
מתכננים. רונן פלוט וישראלי (צילום דוברות העירייה)

חלום הרכבל מנצרת עילית להר תבור שהיה עד לפני שנתיים בדיוני לחלוטין קורם עור וגידים. בחודש אפריל 2018  בעקבות פנייתו של ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט, אושר הפרויקט על ידי הממשלה באופן עקרוני ומשרד התיירות לקח על עצמו להוביל אותו באמצעות החמ"ת (החברה הממשלתית לתיירות).

מתכננים. פלוט וישראלי (צילום דוברות העירייה)
מתכננים. פלוט וישראלי (צילום דוברות העירייה)

צוות מקצועי מטעם החמת בראשות גואל ישראל ביצע בחודשים האחרונים עבודת תכנון ראשוני ובדיקת היתכנות הפרויקט אל מול הגורמים השותפים: הרשויות המקומיות, רשות הטבע והגנים, חברת חשמל וקק"ל. העבודה כללה בדיקת תוואי הרכבל מבחינה הנדסית, תנאי השטח ואלמנטים תיירותיים ותחבורתיים הקשורים בהפעלתו.  הצוות המקצועי סיים את עבודתו בשבוע שעבר והציג את מסקנותיו בפני ראש העיר, רונן פלוט ולפיהן קיימת היתכנות ממשית לביצוע הפרויקט בכפוף לשינויים קלים ובתוכם החלפת תחנת המוצא לנקודה אחרת בהר יונה משיקולים כלכליים ולוגיסטיים.

על פי התכנון  המוצע תוואי הרכבל יהיה באורך של 5.9 ק"מ, משך הנסיעה בקרונות כרבע שעה. זמן ההקמה  המשוער  5-6 שנים והעלות המוערכת כ 400 מיליון שקל. התכנית כוללת תחנת יציאה הלוך ושוב מנצרת עילית להר תבור ותחנת עצירה בכפר שבלי. כמו כן נבחנו היתרונות והחסרונות של הפרויקט ונלקח בחשבון הפעלה על ידי יזמות פרטית.

"נצרת עילית הייתה עד עכשיו מחוץ לתמונת התיירות בישראל חרף  סמיכותה למוקד התיירות הצליינית בנצרת ומיקומה בלב הגליל. הרכבל יתקן את העוול ויממש את הפוטנציאל התיירותי שמעולם לא מומש", אמר פלוט והודה לשר התיירות יריב לוין שנרתם להוביל את הפרויקט יחד עם הממשלה.

פלוט ציין כי פיתוח התיירות זוכה להתייחסות נרחבת בתכנית המתאר החדשה של העיר שאשר לראשונה נותנת ביטוי למיצוי הפוטנציאל התיירותי  באמצעות תכנון הקמת אלפי חדרי מלון במרחב העירוני. פלוט ציין כי הפרויקט הינו פרי יוזמה של העירייה אך על מנת להוציאו לפועל  נרתמו המועצה האזורית גליל תחתון בראשות מוטי דותן והכפר שיבלי בראשות נעים שבלי. "שיתוף הפעולה בין הרשויות חשוב להצלחת הפרויקט ממנו ייהנו לא רק תושבי נצרת עילית אלא האזור כולו".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות