fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קליק היסטורי

עיריית נצרת עילית העלתה לרשת, דף פייסבוק הכולל תמונות, מסמכים וסרטונים בעלי חשיבות היסטורית מימיה הראשונים של העיר
אפיפיור צילום: פנתרמדיה
האפיפיור בנידיקטוס (צילום: פנתרמדיה)

בארכיון עיריית נצרת עילית מצויים חומרים רבים. מסמכים, כתבי עת, סרטונים, אלבומים ותיעוד אירועים היסטוריים חשובים בתולדות העיר, מימי הקמתה כמועצה מקומית בשנת 1956 ועד ימינו. על מנת לחשוף את החומר לעיניי הציבור ולאפשר שימוש זמין לצרכי לימוד וידע החליטה העירייה להעלות לרשת דף פייסבוק ולפרסם באמצעותו את כל החומר הארכיוני המצוי ברשותה.

"מדובר בחומר רב שנמצא בארכיון העירייה והעלאתו לרשת מתבצעת מזה כשנה באופן הדרגתי",מסביר מנהל הארכיון שלום מור שמבצע את הפרויקט. לדבריו "עוד בטרם הושלמה המלאכה, ניתן למצוא כיום בדף הפייסבוק של ארכיון עיריית נצרת עילית, תמונות, מסמכים, וסרטונים מראשית הישוב ועד ימינו אנו".

ברשימת החומרים שהועלו לרשת, ביקורים שערך ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון אשר על פי חזונו הוקמה העיר נצרת עילית, ביקור ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בבית ספר תיכון אורט שרת, ביקור האפיפיור בנצרת עילית ועוד. מנהל הארכיון העירוני שלום מור, פונה אל תושבים שיש ברשותם מסמכים ותמונות בעלי חשיבות היסטורית,ומבקש להעבירם אל ארכיון העירייה באמצעות הדואר האלקטרוני. "אנחנו נשמור את כל החומר הרלוונטי", אומר מור ומציין כי ניתן גם להעביר את החומר המקורי והעירייה תדאג לבצע העתקים ולהחזיר את המקור לבעליו.

מעיריית נצרת עילית נמסר כי הפרויקט כולו צפוי להיות מושלם לקראת חגיגות ה-60 לנצרת עילית – בחנוכה 2016.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות