fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עונת הנחשים: שני תושבי הצפון הוכשו על ידי נחש צפע

עונת הנחשים החלה. למרכז הרפואי פוריה הגיעו שני מקרים של הכשת נחש צפע. ראשון הוכש תושב כפר כמא, יומיים לאחר מכן הוכשה תושבת קיבוץ מיצר שברמת הגולן
נחש צפע
נחש צפע (צילום אילוסטרציה)

ענת מויאל, אחות אחראית במיון פוריה, ציינה הבוקר (שני) כי עונת הנחשים החלה השנה הרבה יותר מוקדם מהצפוי. זאת לאחר שבאותו שבוע הגיעו לטיפול בבית החולים שני מקרים של הכשת נחש צפע.

"הייתי בגינה ליד הבית", סיפרה ענת בן סלע (42) מקיבוץ מיצר שברמת הגולן, "עישבתי את הדשא כשפתאום הרגשתי דקירה ביד, הרמתי את היד וראיתי משהו קופץ באוויר. הבנתי שזה נחש וכדאי שאני אהרוג אותו, ראיתי אותו על הדשא לא רחוק ממני , הורדתי את הכפכף והכיתי אותו בראש.

ניכש עשבים במטע זיתים. נזאר בזאדוג (צילום: מיה צבן)

"לאחר שנלחמה בנחש בקור רוח, ענת נכנסה לביתה וניסתה להזעיק את השכנים כדי לברר באיזה נחש מדובר. מספר דקות לאחר מכן כף דיה החלה להתנפח ואז מיהרו היא ובן זוגה לעבר בית החולים. "הנחש היה מחוץ, הכנסתי אותו לשקית ונסענו איתו למיון בביה"ח , בדרך היד התנפחה עוד יותר, הנפיחות הגיעה עד למרפק. במיון הצגנו את הנחש והם זיהו שמדובר בצפע" . הסביר בן הזוג, אלברוס לסריס.

לאחר שהנחש זוהה כצפע, ענת טופלה באמצעות אנטי סרום. בהמשך היא אושפזה במחלקה פנימית א'.  ד"ר ארנון בלום, מנהל המחלקה, ציין: "מאחר ובמצב של הכשת נחש יש חשש לפגיעה בלב עד כדי אוטם שריר הלב עם הפרעה במערכת ההולכה החשמלית של הלב והידרדרות לבצקת ריאות או לפגיעה במערכת קרישת הדם – DIC – שזו למעשה הדרך שבה הנחש פוגע או מחסל את הטרף שלו. יש אנשים שבעקבות ההכשה נכנסים לשוק אנפילקטי, ולכן מאד חשוב להגיע במהירות למיון בבית חולים"

ביום שישי שעבר בבוקר שוחרר מבית החולים, נזאר בזאדוג (50), תושב כפר כמא, אשר הוכש על ידי נחש צפע ביום רביעי בבוקר שעבר. "הייתי במטע הזיתים ניכשתי את העשבים מתחת לאחד העצים והרגשתי שהכיש אותי משהו, שלפתי את היד וראיתי את הנחש כרוך לי על היד. העפתי אותו הצידה, הוא ניסה לברוח, לקחתי מקל והתחלתי לחבוט בו עד שהרגתי אותו".

נלחמה בנחש בכל הכוח. ענת בן סלע (מיה צבן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות