fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סנדי ההורסת

בין מיליוני התושבים שהיו נצורים בביתם במהלך הסופה שתקפה את ארצות הברית היו גם גיא אלבז, במקור מנצרת עילית ובני משפחתו. "לשמחתי הכל עבר בשלום", הוא אומר
משפחת אלבז
מה יש לנו לחפש בחוץ? משפחת אלבז (צילום: עצמי)

מיליוני תושבים בחוף המזרחי בארצות הברית היו מודאגים השבוע, בשל ההרס הרב שזרעה הסופה "סנדי", שהשתוללה באמצע השבוע, וגרמה לעשרות הרוגים ולנזק של מיליוני דולרים. גם בני משפחת אלבז מנצרת עילית, יוסי ורחל, לא ממש ישנו השבוע. הסיבה: דאגה לבנם גיא, המתגורר ב- 14 השנים האחרונות באושיין סיטי מרילנד, בחוף המזרחי.

משפחת אלבז
מה יש לנו לחפש בחוץ? משפחת אלבז (צילום: עצמי)

גיא אלבז עזב את נצרת עילית כדי לחפש את עתידו בארצות הברית, שם פתח חנויות לממכר מזכרות בחוף אושיין סיטי, יעד תיירותי מבוקש בארצות הברית בימי הקיץ. לימים הוא נישא לאזרחית תושבת פולין, והם הורים לשני ילדים.
"בסך הכל זה עבר בסדר, לעומת מקומות כמו ניו יורק וניו ג'רזי", אומר גיא אלבז, "שם היו נזקים הרבה יותר גדולים מאשר אצלנו. הייתה קצת בהלה, אבל ההיערכות המוקדמת מנעה נזק גדול".

 אלבז מספר על הפסקות חשמל תכופות, על שיטפונות ורוחות עזות. "הטיילת באושיין סיטי נסגרה בגלל ההצפות, חנויות ניזוקו, אבל אי אפשר היה לאמוד את הנזק כי האזור נסגר ואי אפשר היה לגשת לשם לבדוק. גם החנויות שלי ניזוקו בגלל הסופה".

איך נערכתם לסופה?

"הצטיידנו מראש במוצרי מזון, במים קנינו גנרטור להפסקות חשמל".

היו אזורים שפינו תושבים?

"כן, היה פינוי של תושבים באזורים מסוימים אצלנו. במקום שאני גר לא היה פינוי של תושבים".

מה עשיתם במהלך הסופה?

"ישבנו בבית והתעדכנו בטלוויזיה מה קורה. מה היה לי לעשות בחוץ?".

ההורים בארץ בטח היו מודאגים

"כל הזמן היינו איתם בקשר. הם התקשרו, האחים שלי התקשרו, חברים מהארץ, כולם רצו לבדוק איך אנחנו מסתדרים, מה קורה איתנו והאם המצב אצלנו בשליטה. לשמחתי הכל עבר בשלום ואנחנו שמחים על כך".

הסיפור המלא ביום שישי בידיעות הגליל

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות