fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוחרים במרכז רסקו בנצרת עילית: "גג האסבסט מסכן את חיינו"

לטענתם כבר שנים העירייה מבטיחה לשפץ את המקום אולם לא עושה דבר. לפני חודשיים חלק מהגג קרס, מאז לא תוקן. "אנחנו תקועים עם חומר מסרטן"
גג האסבסט (צילום עצמי)
גג האסבסט. מרכז רסקו (צילום עצמי)

סוחרים במרכז רסקו בנצרת עילית זועמים. לטענתם חלק מהגג שמכסה את המרכז הראשון בעיר הוא מאסבסט, חומר הידוע כמסרטן.

המשרד לאיכות הסביבה החליט לפני מספר שנים לאסור את השימוש בו וכמו כן להחליף אותו במקומות בהם הוא קיים.

גג האסבסט (צילום עצמי)
גג האסבסט. מרכז רסקו (צילום עצמי)

לטענת סוחרים, לפני כחודשיים קרס חלק מהגג וחשף את העובדים ואת המבקרים במרכז לחומר מסרטן. ״באו מהעירייה, גידרו את המקום, אחרי שבוע הכל חזר לקדמותו למרות שבגג נשאר חור״, אומר בעל עסק, "ואני שואל האם הסכנה חלפה? כנראה שנוח להם להרגיע את הנושא, להשתיק אותו, אבל אנחנו לא נשב בשקט כי מדובר בחיינו ובחיי העובדים שלנו, כמו גם חיים של אלפי אנשים המבקרים כאן".

אותו בעל עסק אומר: ״העובדים חוששים להגיע לעבודה, הם מבינים שאסבסט הוא חומר מסכן ולא רוצים לקחת סיכוי״, לטענתו, ״בעיריית נצרת עילית מבטיחים כבר המון שנים כי בכוונתם לשפץ את המרכז כולל החלפת גג האסבסט, אבל כלום לא קורה. אין שיפוץ ואנחנו תקועים עם חומר המסרטן״.

לטענתו כבר בימי ראש העיר הקודם, מנחם אריאב, התחילו בעירייה לדבר על שיפוצים. ״כמעט 7 שנים חלפו מאז, אין שיפוצים ואנחנו שומעים רק הבטחות״, אומר בעל העסק, שדורש מהעירייה טיפול בהול ויסודי במרכז בכלל ובגג האסבסט המסוכן בפרט. ב-2011 עבר בכנסת חוק האסבסט. על פי ׳דרך ירוקה׳: החוק אוסר שימוש חדש באסבסט ומסדיר את הטיפול בו, במטרה לצמצם ולמנוע חשיפת הציבור למפגעיו הבריאותיים והסביבתיים הקשים.

אנשי העסקים ממרכז רסקו בנצרת עילית, אמרו השבוע כי אין בכוונתם להמשיך לשתוק לנוכח המחדל המתמשך. ״אם העירייה לא תיקח אחריות ומהר, נשבית את המרכז, נרתום את התושבים למאבק שלנו״, הם מאיימים.

סגן ראש העיר אלכס גופמן, מחזיק תיק חזות העיר מסר בתגובה: "העירייה פנתה לחברה ייחודית שמתמחה בפירוק אזבסט והעבודה תתבצע בזמן הקרוב".גופמן ציין תכנית לשדרוג מקיף של המרכז המסחרי, אשר גובשה בזמנו על ידי ראש העיר שמעון גפסו ואף תוקצבה. "בכוונת העירייה להוציא את התכנית לפועל", הבהיר.

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות