fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצלמת אבטחה ביתית הצילה את בעליה ממעצר

אם עדיין היה ספק בליבכם לגבי נחיצות מצלמות אבטחה ביתיות, המקרה הבא לא יותיר אצלכם מקום למחשבה שנייה בנושא
מצלמת אבטחה
מצלמת אבטחה (צילום: פנתרמדיה)

לפני כשבוע ערך איש עסקים, תושב העמקים מסיבה לעובדיו בביתו. המסיבה התנהלה על מי מנוחות עד אשר לפתע נשמעו דפיקות בדלת. כאשר פתח בעל הבית את הדלת, הוא הופתע לגלות שוטרים שלדבריהם הוזמנו למקום על ידי השכנים בטענה לרעש חזק שבוקע מהדירה.

מצלמת אבטחה
מצלמת אבטחה (אילוסטרציה: פנתרמדיה)

במקום החל להתפתח ויכוח בין הצדדים שבסיומו טען אחד השוטרים כי הותקף על ידי מארגן המסיבה. לאזור הוקפצה ניידת משטרה נוספת ולאחר דין ודברים נלקח איש העסקים לחקירה בתחנת עפולה והושם במעצר. למזלו הרב, מותקנות בביתו מצלמות אבטחה אשר תיעדו את שהתרחש.

יום למחרת הוא שכר את שירותיו של עו"ד דב הירש וזה הביא את סרט הוידיאו המצולם לתחנת המשטרה. לאחר שצפו החוקרים בתיעוד, אכן התברר כי העצור לא תקף את השוטר ויתרה מכך, השוטר נצפה כמי שדוחף את בעל הבית. בעקבות המציאות החדשה שהתגלתה הוא שוחרר מיידית ממעצר. אך כאן לא תם הסיפור. לאחר מספר ימים שבו השוטרים לביתו כשבידיהם צו חיפוש וברצונם לקחת את מכשיר ה-D.V.R, המקום בו נשמרים בזיכרון צילומי האבטחה.

"עוד באותו יום עתרתי לביהמ"ש בטענה כי במכשיר ישנם צילומים לא רלוונטיים, אישיים של בעל הבית ומשפחתו ועיון בהם על ידי המשטרה, מהווה פגיעה חמורה בצנעת הפרט ופרטיותם", אמר עו"ד הירש. בית המשפט הוציא מיידית צו מניעה שאסר על המשטרה לעשות כל שימוש במכשיר.

בדיון שנערך למחרת קבע השופט כי למשטרה מותר להקליט את רגעי האירוע המדובר בלבד ולאחר מכן היא חייבת להשיב את מכשיר ההקלטה לבעליו. במקביל הגיש איש העסקים תלונה במח"ש נגד השוטר שטען לכאורה שהותקף בגין, תקיפה, תלונת שווא, עדות שקר ושימוש לרעה בכוח המשטרה. "אלמלא הייתה בביתו מצלמה שתיעדה היטב את מה שהתרחש, ספק גדול אם הלקוח שלי היה יוצא נקי מכל הסיפור הזה", סיכם עו"ד הירש את המקרה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות