fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעט מדי, מאוחר מדי

אחרי חמש שנים קיבלה יבגניה מזין כספים בגין עבודתה בגטו. הבעיה היא שהיא כבר נפטרה
שטרות כסף יורו (אילוסטרציה פנתרמדיה)
שטרות כסף יורו (אילוסטרציה פנתרמדיה)

חמש שנים לקח לקרן פיצויים בגרמניה, לאשר בקשה של יבגניה מזין ז"ל, ניצולת שואה מנצרת עילית, ל קבל פיצוי כספי בגין עבודתה בגטו. לפני מספר שבועות אושרה הבקשה, אבל אז התברר שיבגניה נפטרה ואין מי שיקבל את הכסף.

הסיפור של יבגניה ממחיש את סבלם של  רבים מניצולי השואה בישראל, אשר ממתינים במשך שנים רבות, לאישור בקשות  לקבלת פיצוי כספי מקרנות וארגונים בגרמניה. הניצולים, רובם בני 90 ומעלה, הולכים לעולמם במהלך הטיפול בהליך בקשתם וכשזו מאושרת בסופו של דבר, הם לא נשארים בחיים ולא מספיקים ליהנות מהכסף.

את הבקשה לקבלת פיצוי כספי חד פעמי בגין עבודה בגטאות הגישה, יבגניה מזין בשנת 2008. הבקשה טופלה על ידי הרשות המוסמכת בגרמניה (BADV). בחודש פברואר 2009 יבגניה נפטרה. היא הייתה בת 91 במותה ולא הותירה אחריה בעל או ילדים. דבר פטירתה לא עודכן כנראה ברישומי הקרן והליך הטיפול בבקשתה נמשך עד לאישור שנתקבל לאחרונה. נציגי הקרן ניסו לאתר את הניצולה על מנת להעביר לה את הכסף, פיצוי חד פעמי בסך 2000 יורו.

לאחר שכל הניסיונות לאתרה עלו בתוהו, פנתה הקרן לעזרת המשרד לאזרחים ותיקים וזה פנה לעזרת עיריית נצרת עילית. "למרבה הצער הניצולה נפטרה ולא זכתה לקבל את הבשורה על אישור בקשתה", נמסר מהעירייה.

באגף הרווחה בדקו האם הניצולה הותירה קרובי משפחה אשר אולי הם זכאים לקבל את הכסף, אך ברישומי האוכלוסין של משרד הפנים יבגניה מופיעה כאלמנה ללא ילדים. "כל מה שנותר הוא לקוות שמקרה מצער זה אולי יסב את תשומת ליבם של הקרנות והם יבינו  שהטיפול בבקשות הניצולים חייב להתבצע בהליך מהיר ומיידי", נמסר מעיריית נצרת עילית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות