fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסמך נדיר: התגלה החזון של בן גוריון לעיר נצרת עילית

מסמך נדיר שוכב בארכיון עיריית נצרת עילית. במסמך כותב ומצהיר דוד בן גוריון, כי הוא רואה בפיתוח נצרת עילית משימה ראשונה במעלה. בן גוריון בוודאי מתהפך בקברו
דוד בן גוריון
דוד בן גוריון (צילום: דניאל רוזנבלום-סטארפוט)

בארכיון עיריית נצרת עילית שמורים מסמכים רבים, אחד מהם נחשב לנדיר ובעל חשיבות היסטורית. המסמך חתום בחתימת ידו של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, ובו הוא מצהיר כי הוא רואה בפיתוח נצרת עילית משימה ראשונה במעלה וכי העיר קרובה מאוד לליבו.

 

דוד בן גוריון
דוד בן גוריון (צילום: דניאל רוזנבלום-סטארפוט)

במסמך לא מצוין התאריך בו נכתב, אולם בן גוריון מזכיר בו את פרישתו מן הממשלה וההערכה היא כי נכתב זמן קצר לאחר התפטרותו השנייה בסביבות יולי 1963. בן גוריון כותב למנחם אריאב, שלא כיהן באותה תקופה כראש עירייה אלא היה בתפקיד מזכיר מועצת הפועלים בנצרת עילית. בן גוריון כותב בכתב יד קשה לפענוח. "אני מודה לך על הזמנתך לבקר בנצרת עילית", הוא פותח את מכתבו ואומר כי היישוב הצעיר קרוב מאוד לליבו "אני רואה בגידולו המתמיד והמהיר כאחת המשימות הראשוניות שלנו בשנים הקרובות".

בן גוריון מציין כי בעקבות פרישתו מראשות הממשלה יש לו כעת זמן פנוי והוא בשמחה יגיע לבקר בקרוב בנצרת עילית. בארכיון העירייה שמורים מכתבים נוספים של בן גוריון, חלקם מתפרסמים באתר העירייה. ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, עשה בעבר שימוש באחד המכתבים בהם הצהיר בן גוריון כי נצרת עילית זקוקה לטיפול מיוחד. גפסו שלח את המכתב לשרי הממשלה וביקש להעניק לנצרת עילית טיפול מיוחד. "בן גוריון הכיר בצרכים המיוחדים של נצרת עילית, הוא ליווה את היישוב בשנות הקמתו והבין את החשיבות העצומה שיש בהתפתחותו וצמיחתו לאורך השנים", אמר גפסו.

גורמים בנצרת עילית, שמכירים את הסיפור, אמרו כי בן גוריון בוודאי מתהפך בקברו, כשהוא רואה לאן הגיעה העיר שהוקמה במטרה לייהד את האזור, וחלק בלתי מבוטל מתושביה כיום הם תושבים מהמגזר הערבי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות