fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מניפה את הדגל

רגדה ג'ראייסי, ערביה נוצריה מנצרת עילית, התגייסה לשרות צבאי סדיר, ותפקידה יהיה לעודד נוצרים לשרת בצבא
רגדה ג'ראייסי
רגדה ג'ראייסי (צילום: עצמי)
רגדה ג'ראייסי
רגדה ג'ראייסי (צילום: עצמי)

רגדה ג'ראייסי בת 18 מנצרת עילית התגייסה השבוע לצה"ל ותשרת בתפקיד שמעודד נוצרים לשרת ולתרום למדינה. רגדה ניהלה באמצעות הפייסבוק קמפיין, שתומך בגיוס נוצרים לצה"ל. תוך כדי, היא יצאה במתקפה נגד ח"כ חנין זועבי ובאומץ לב העלתה סטטוס נגד עמדת זועבי בסוגיית הגיוס לצה"ל. "לזועבי אין שום זכות לדבר בשם הנוצרים. כשהיא טוענת נגד הגיוס לצה"ל אין לה מנדט לייצג אותי, היא יכולה לייצג רק את עצמה", היא אומרת.

רגדה מציגה עמדה ברורה בעד גיוס נוצרים לצה"ל. "אני נוצרייה ישראלית גאה", היא מגדירה את עצמה, "אני חיה במדינת ישראל ומרגישה צורך אמיתי ומחויבות לתרום ולתת למדינה שלי. אבא שלי שירת כקצין בגולני וגם בן דוד שלי עומד להתגייס בקרוב לשירות קרבי. אנחנו חייבים לתרום למדינה שלנו ולהיות גאים בה".

רגדה אומרת שעמדתה משקפת את העמדה הרווחת בקרב הציבור הנוצרי וגם המוסלמי . לדבריה חברי הכנסת הערבים מציגים דעות קיצוניות שאינן מקובלות על מרבית האוכלוסייה במגזר. "לא תכננתי להיות הדוברת של העדה הנוצרית, אבל אני גאה בעדה שלי ולא חוששת להציג אותה"

רגדה קיבלה תגובות רבות ביניהם מכתב אישי מראש העיר שלה שמעון גפסו. "שמחתי לקרוא את עמדתך התומכת בגיוס בני העדה הנוצרית לצה"ל", כתב גפסו "בימים אלה, כשעל סדר היום הלאומי מונחת סוגיית השוויון בנטל, עמדתך היא בבחינה אי של שפיות והחלטתך להביע אותה בפומבי, תוך התרסה גלויה בתפיסת עולמה המעוותת של חברת הכנסת חנין זועבי, בהחלט ראויה להערצה ומהווה דוגמה והשראה לאחרים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות