fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מי נע" מנתק מים לתושבים ומממן יחצ"ן

תאגיד המים המשותף לנצרת עילית, מגדל העמק ועפולה מנתק זרם מים מבתי תושבים חולי דיאליזה, תינוקות וקשישים, אבל מאותה קופה משלם מידי חודש אלפי שקלים עבור שירותי פרסום ויחסי ציבור
ברז מים | צילום: אילוסטרציה
ברז מים | צילום: אילוסטרציה

תאגיד המים "מי נע" בנצרת עילית, שאמור לשרת את התושבים ולייעל עבורם את שירותי אספקת המים ניתק השבוע את זרם המים מבתי תושבים רבים בנצרת עילית, והותיר אותם מבוהלים וחסרי אונים. בין המנותקים שסבלו השבוע מנחת זרועו של התאגיד גם קשישים ומשפחות עם תינוקות.

שמעון גבסו
"אפשר לעקל חשבון בנק ולא מים". גפסו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

"הגעתי הביתה אחרי יום עבודה מפרך ונכנסתי למקלחת. פתחתי את הברז ופתאום אני רואה שאין מים, חשבתי שיש בעיה בצנרת, לא האמנתי שהתאגיד ינתק לי את המים בגלל חוב של כמה מאות שקלים", סיפר אחד התושבים. התושבים זועמים מיהרו לפנות לראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו, אשר הבהיר מיד כי הוא מתנגד נחרצות לניתוק מים מכל סיבה שהיא. גפסו הביע את זעמו על האופן שבו פועל התאגיד מבלי לבדוק את הנושא לעומק לפני ביצוע הניתוק, ואת מצבם הכלכלי והבריאותי של החייבים.

"לא יעלה על הדעת שמשפחה עם ילד חולה תאלץ להתמודד עם מצוקה נוספת, מדובר בסבל שלא יתואר ולפני הכל, צריך לזכור שכולנו בני אדם", תושבים ציינו כי התאגיד עצמו נוהג באטימות, כשהוא מוציא מידי חודש אלפי שקלים על שירותי יחסי ציבור. "בשביל מה צריך שירות יחסי ציבור שמאדיר את שמם של המנהלים בתאגיד?", שאל אחד התושבים "זה בזבוז כסף משווע על חשבון הקופה הציבורית. אין סיבה שאנחנו נממן מכיסנו שירותי יחסי ציבור לתאגיד".

גפסו החליט כבר השבוע לפעול לשינוי המצב. בישיבת מועצה שהתקיימה ביום שלישי הוא ביקש להעלות לסדר את הנושא ופנה אל חברי המועצה בבקשה לאשר לו להוביל מהלך משותף עם ראשי הרשויות השותפות בתאגיד, עפולה ומגדל העמק, על מנת להגביל את דרכי האכיפה של התאגיד. "אפשר לעקל חשבון בנק ולא מים", אמר גפסו.

יוסי שפושניק
"אנחנו הולכים לבג"צ נגד רשות המים". שפושניק (צילום: קרן אקריש)

יו"ר התאגיד יוסף שפושניק, אמר בישיבת המועצה כי הדבר אינו בסמכות מועצת העיר, וציין כי התאגיד הינו רווחי ופועל בהתאם לחוק. המועצה החליטה לפעול ברוח בקשתו של גפסו ולהמליץ לאסור על ניתוק זרם המים בשל חובות.

"אני בהחלט מסכים עם אלה שאומרים שאסור לנתק מים לתושבים החייבים כסף", אומר יושב ראש תאגיד מי נע, יוסי שפושניק, בתגובה, "אני נגד לבוא כמו גנבים בלילה, אני עובד קשה כדי שנוכל לא להשתמש באמצעי הזה, הייתי רוצה שזה לא יקרה".

לדברי שפושניק, "העליתי את הנושא בפורום תאגידים כדי לנסות לפתור את הבעיה". בעקבות הטענות החוזרות ונשנות על מחירי המים הגבוהים, אומר שפושניק: "אנחנו הולכים לבג"צ נגד רשות המים. אנחנו חושבים שצריך להוזיל את מחירי המים באחוזים רבים, אבל הבעיה היא שאנחנו כבולים ואין לנו מה לעשות בנידון. תאגידי המים הם כלי בידיים של האוצר. זו עוד דרך שלהם לגבות כסף מהתושבים".

על ישיבת המועצה השבוע אמר שפושניק: "כשגפסו העלה את הנושא בישיבת מועצה, דיברתי עם היועצת המשפטית והיא אמרה שהנושא בכלל לא בסמכות מועצת העיר, לכן חשבתי שלא צריך לבזבז עליו יותר מדי זמן".

לגבי הטענה שהתאגיד מממן יחצ"ן על חשבון משלם המיסים, אמר שפושניק: "תאגיד המים שלנו עובד עם מעט מאוד אנשים ולפעמים צריך להשתמש בשרותים של אנשים חיצוניים. אנחנו עושים זאת בסדר גודל קטן ביותר. יש דברים שאני לא יודע לעשות, לכן אני צריך שאנשים מקצועיים יעשו אותם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות