fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבקר המדינה הורה לגפסו להחזיר את מימון הבחירות שקיבל

שמעון גפסו בתגובה: "אין חריגות, הכל במימון עצמי, יש תרומות על סך 55 אלף שקלים והדוח יוגש פיקס תוך פחות מ- 30 יום"
ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: ישראל פרץ)
ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: ישראל פרץ)

ראש העיר המושעה של נצרת עילית, שמעון גפסו, שעמד בבחירות בחודש אוקטובר 2013 בראש סיעת עורי עיר, ניצח בבחירות וזכה בשלושה מנדטים במועצה, יאלץ להחזיר לקופת המדינה את כל מימון הבחירות שקיבלה, לאחר שלא מסרה את החשבונות ואת הדו"ח הכספי למבקר ובהיעדר המסמכים קבע המבקר כי עליה להחזיר את כל המימון.

כך קבע השבוע דו"ח מבקר המדינה שפורסם ביום שלישי האחרון, ועסק בנושא אי סדרים ובשחיתות שלטונית.‎ המבקר גילה חריגות במימון הבחירות בשורה של סיעות שהתמודדו בבחירות המקומיות האחרונות שנערכו באוקטובר 2013.

גפסו השיב למבקר כי "הסיעה עדיין לא קיבלה את מה שמגיע לה, והיא רצה במימון עצמי. אין הלוואות מאף אחד". עם זאת, על פי פרק הנתונים על התרומות וערבויות שקיבלו הסיעות בדו"ח המבקר, סיעת עורי עיר קיבלה סך של 53,500 שקל מתורמים פרטיים.

יצוין כי בחודש ספטמבר 2013, שיגר יריבו הפוליטי של גפסו, זאב הרטמן, מכתב לשמואל גולן, המשנה למנכ"ל משרד מבקר המדינה והממונה על ביקורת בחירות ומימון מפלגות, כי "מבדיקה באתר של רשם העמותות שבוצע בימים אלה עולה כי לעמותה (עמותת עורי עיר) אין ולא היה בשום שלב אישור ניהול תקין. למרות זאת העמותה משמשת כבסיס לביצוע פעולותיו הכספיות של שמעון גפסו במסגרת מערכת הבחירות".

עוד כתב זאב הרטמן במכתבו כי "הובא לידיעתי מידע ולפיו בעת האחרונה קיבל גפסו סדרה של תרומות ממקורות שונים. תרומות אלה לא קיבלו כל ביטוי בדיווחים של תנועת עורי עיר".

שמעון גפסו מסר בתגובה לדוח המבקר: "אין חריגות, הכל במימון עצמי, יש תרומות על סך 55 אלף ש״ח והדוח יוגש פיקס תוך פחות מ- 30 יום. רואה החשבון שלי שוחח עם הביקורת והדוח יוגש פיקס ללא כל חריגה, כמו בבחירות הקודמות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות