fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: לא ימונה מפרק לאורט בראודה

המאבק על השליטה במכללה בין אורט ישראל לבין המועצה להשכלה גבוהה בא השבוע לסיומו כשבית המשפט דחה את העתירה לפירוק וכשמנכ"ל אורט צבי פלג הודיע כי יתפטר מתפקידו כיו"ר חבר הנאמנים.
מכללת אורט בראודה
מכללת אורט בראודה (צילום: יח"צ)
צפון 1 כרמיאל
הקליקו על המהדורה הדיגיטלית

מאבק השליטה במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, שהתנהל בחודשים האחרונים, בין רשת אורט ישראל לבין המועצה להשכלה גבוהה הגיע השבוע לסיומו בבית המשפט. תחילת הפרשה כשארגון הסגל האקדמי הבכיר הגיש עתירה למינוי מפרק זמני למכללה והמשכה, לפני כחודש, כשהמועצה להשכלה גבוהה הודיעה שאם מנכ"ל אורט ישראל צבי פלג לא יפנה את מקומו עד אוגוסט מתפקידו כיו"ר חבר הנאמנים, היא תפסיק להכיר במכללה כמוסד אקדמי ואף תעצור את התקציב, מה שיביא לסגירת המכללה.

השבוע, לאחר שמנכ"ל אורט ישראל, צבי פלג, הודיע כי יתפטר מתפקידו כיו"ר חבר הנאמנים, דחה בית המשפט את העתירה, ומבחינת המועצה להשכלה גבוהה, הפרשה הסתיימה. דיון נוסף יתקיים בספטמבר. נשיא המכללה, פרופ' אריה מהרשק: "ההודעה לפיה אורט ישראל תפעל בהתאם להנחיות המועצה להשכלה גבוהה היא צעד שאנחנו מברכים עליו. אני מקבל בסיפוק רב את ההודעה שהמועצה להשכלה גבוהה תמשיך להכיר במכללה ותתקצב אותה, כפי שהיה עד כה".

בשבוע שעבר, החליט פלג לוותר על שליטתו במכללה ולהעבירה לידי המועצה להשכלה גבוהה. פלג, הממלא שני תפקידים במקביל, הן כמנכ"ל אורט ישראל והן כיו"ר חבר הנאמנים של המכללה, אמור לעזוב את תפקיד היו"ר עד לתחילת חודש ספטמבר ובתחילת 2015 יתפטר גם מתפקידו בוועד המנהל. החלטה נוספת שהתקבלה: רוב חברי המוסדות המנהלים במכללה שחורגים מתקופת הכהונה המותרת יוחלפו, ואת מקומם יתפסו אנשים שייבחרו על ידי ועדת איתור. בכך, למעשה, נסללה דרכה של המכללה להכרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה וכפועל יוצא מכך, גם לתקצובה.

מלשכתו של ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר נמסר: "ראש העירייה עדי אלדר היה פעיל מאוד בנושא על מנת להבטיח המשך פעילותה התקין של המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל. אלדר שוחח עם שר החינוך הרב שי פירון, שוחח פעמיים עם היו"ר בפועל של המועצה להשכלה גבוהה פרופ' מנואל טרכטנברג, עם מנכ"ל אורט צבי פלג, עם נשיא המכללה אריה מהרשק, עם יו"ר הוועד המנהל של המכללה וכל זאת מתוך מטרה שהמכללה, חלילה, לא תיפגע מחילוקי הדעות שהתגלעו בין אורט למועצה להשכלה גבוהה. בסיכומו של דבר הוחלט שהוועד המנהל הוותיק יפרוש ובמקומו יתמנו חברים חדשים. אלדר מאמין שהנושא יבוא על מקומו בשלום ושהמכללה, ששמה הולך לפניה, תמשיך להתעצם ולגדול".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות