fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"חשבתי שלא אראה יותר את הבן שלי"

פעוט בן שלוש נשכח בהסעה מהגן בנצרת עילית, אך הבחין כי נותר לבדו והראה לנהג ההסעות את הדרך לביתו, ובכך ניצלו חייו. העירייה: "מקרה חמור ביותר"
עופרה ברטוב ובנה התינוק
עופרה ברטוב ובנה התינוק (צילום: אביטל הפקות)

"את הסיוט שעברתי לא אשכח לעולם. זו הייתה השעה הכי שחורה בחיים שלי, עברו לי תסריטים קשים בראש, חשבתי שלא אראה יותר את הבן שלי", מספרת עופרה ברטוב מנצרת עילית, תושבת שכונת הר יונה בעיר, שבנה בן ה- 3 וחצי נשכח בהסעה הביתה מגנון "כוח זית" בו הוא לומד, בגלל רשלנות של המלווה המחליפה, ואלמלא תושייתו של הילד עצמו, ושל נהג חברת ההסעות רותם האירוסים, רמי סידי, הסיפור יכול היה להסתיים בצורה קשה הרבה יותר.

ברטוב המתינה לבנה שהיה אמור להגיע אחרי יום הלימודים בהסעה הקבועה. אלא שהדקות הלכו וחלפו, ולא היה זכר להסעה או לבן. "התקשרתי לגננת אבל היא לא ענתה, התקשרתי למלווה הקבועה, והיא חזרה אחרי כמה דקות, ביקשה שארגע ואמרה שלא מאתרים את הילד. התחלתי לצרוח בתחנה, הייתי בהלם, בהיסטריה", היא משחזרת.

עופרה ברטוב ובנה התינוק
אסור שמקרה כזה יחזור על עצמו. עופרה ברטוב ובנה התינוק (צילום: אביטל הפקות)

ברטוב נכנסה לביתה, העירה בבהלה את בעלה, והתקשרה לעירייה לנסות לברר מה עלה בגורל הבן. כמעט שעה אחרי שהילד היה צריך לחזור הביתה, צפר מחוץ לבית מיניבוס. "יצאתי החוצה וראיתי את ההסעה עם הילד שלי. למזלי, הנהג רמי סידי כבר הגיע לביתו, עשה סריקה ומצא את הבן שלי, דבר שהמלווה הייתה צריכה לעשות. הבן שלי הנחה אותו איך להגיע הביתה".

למחרת היא ניגשה למחלקת החינוך בעירייה כדי להתריע על המקרה. "לתדהמתי, אף אחד שם לא שמע על המקרה. לא יכול להיות שיהיה מקרה כל כך חמור, ואף אחד לא ידע עליו. אני לא מאחלת לאף אמא בעולם לעבור את הסיוט שאני עברתי. אני מתריעה היום כדי שחס וחלילה מקרה כזה חמור לא יחזור על עצמו", היא אומרת.

מהעירייה נמסר בתגובה: "האירוע התרחש בשעות שהגנון מפעיל באופן עצמאי תכנית תוספתית (יום לימודים ארוך) באמצעות עמותת 'הרבצת תורה'. העמותה היא זו שמממנת את התכנית ואחראית על כח אדם והסעות. הואיל והעירייה אינה מעורבת בפעילות זו, המקרה לא דווח לה בזמן אמת. עם זאת, אנו רואים את האירוע בחומרה רבה. מיד לאחר שנודע על האירוע לגורמי החינוך, החל בירור מעמיק במטרה להסיק מסקנות הן ברמה נקודתית לגבי האירוע והן ברמת נהלי דיווח מול הרשות".

הסיפור המלא יפורסם ב"ידיעות הגליל"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות