fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"חילקו 5000 שעות נוספות"

יושב ראש ועד העבדים בעיריית נצרת עילית, אילן אזולאי, יודע בדיוק איך הגיעה קופת העירייה לגירעון ומבטיח לעמוד לצד העובדים ולמנוע הגזרות. ראש העיר: "ההחלטות יתקבלו בשיתוף פעולה מלא"
אילן אזולאי (צילום: יצחק סולומון)
אילן אזולאי (צילום: יצחק סולומון)

ועד העובדים של עיריית נצרת עילית עמד על הרגליים כדי שהעובדים לא יוצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת), כפי שביקש ראש העירייה המושעה, שמעון גפסו. נציגי הועד שוחחו עם ראש העירייה הזמני אלכס גדלקין ועם סגנו, ולפחות בשלב זה החליטו לא להוציא את העובדים לחל"ת.

אילן אזולאי (צילום: יצחק סולומון)
אילן אזולאי (צילום: יצחק סולומון)

בוועד העובדים טענו כי בחמש השנים האחרונות, מאז עלה שמעון גפסו לשלטון, התקבלו לעבודה כ- 200 עובדים חדשים, בעוד שרק כ- 25 עובדים סיימו את עבודתם. לטענת הועד, אותם עובדים חדשים, יקירי השלטון, קיבלו עשרות שעות נוספות, בעוד שעובדים ותיקים לא קיבלו. "לא יעלה על הדעת שעובד ותיק יקבל 80 שעות נוספות ועוד 30 שעות כוננות, בעוד שעובדים ותיקים יובשו", טוענים בועד, "זו חלוקה לא הוגנת, לא צודקת ולכן העירייה הגיעה לאן שהגיעה".

לטענת ועד העובדים, נושא השעות הנוספות נתון לשיקול המעסיק ולועד העובדים או להסתדרות אין כל שיקול דעת בעניין. "עד כה חילקו 5000 שעות נוספות, תעשו חשבון כמה כסף בחודש זה לקופת העירייה", אומרים בועד. יושב ראש ועד העובדים, אילן אזולאי: "אין חל"ת אחרי שועד העובדים בדק את כל האופציות והציע אלטרנטיבות לראש העיר אלכס גדלקין ולסגנו. חלק מהדברים הם קיבלו, חלק לא, אבל עד שנגיע לחל"ת יש עוד מספיק צעדים לעשות".

בועד העובדים אומרים שצריך להיצמד לסיסמה: אחרון נכנס, ראשון עוזב. "אמרו עלי שאני רובין הוד", אומר אזולאי, "רובין הוד עוזר לחלשים. מי שהצמיד לי את הכינוי כנראה בחוסר אונים מוחלט והוא לא יודע מה לעשות, כי לא אישרתי לו חל"ת".

ראש העיר אלכס גדלקין מסר בתגובה: "אני רואה בעובדי העירייה ונציגיהם בוועד,שותפים חשובים ומשמעותיים להצלחת תכנית ההתייעלות. לפיכך, כל ההחלטות התקבלו ויתקבלו בעתיד, בשיתוף מלא ובהסכמת וועד העובדים". בנוגע לדברי יו"ר הוועד על פיטורי עובדים חדשים אמר: "החלטות בנושא כוח אדם יתקבלו על פי שיקולים מקצועיים,על פי צרכי העירייה בלבד".

שמעון גפסו מסר בתגובה: "הצעתי הייתה הצעה מאוד נוחה ויעילה שכלל לא פוגעת בחלשים. את זה עשיתי על מנת לנקות שולחן יום אחד לני כניסתי להשעיה בנוכחות כל ועד העובדים המנכ"ל והסגנים. לצערי הרב אילן אזולאי מנסה להיות רובין הוד, על גבם של העובדים, הוא בחר בדרך שהעובדים משלמים פי שלוש בה, וחבל שכך".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות