fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנער משכונת השושנים ישקיע 400 אלף שקלים בשיפוץ השכונה

אורי ביו יחד עם ראש העירייה נתנאל טויטו, הובילו מהלך במסגרתו תשופץ השכונה שבה ריכוז גדול של עולי אתיופיה. ביו: "אנחנו משפצים אך ורק משום שהשכונה משוועת לשיפוץ. יש שם הזנחה משוועת וקיבלנו החלטה להגיע לכל שכונה מוזנחת בעיר"
אורי ביו ונתנאל טויטו (צילום: ישראל פרץ)
אורי ביו ונתנאל טויטו (צילום: ישראל פרץ)

ראש עיריית נצרת עילית, נתנאל טויטו ושותפו חבר המועצה אורי ביו, מיישמים יוזמה לטיפוח ושדרוג שכונת השושנים, מהשכונות הוותיקות בעיר. על פי תכנית שאישר השבוע נתנאל טויטו, יתבצע מהלך דו שלבי בשכונה. התושבים המרוצים כבר רואים את הדחפורים עובדים במרץ. "הרבה שנים הבטיחו לשפץ, סוף סוף עושים זאת", הם אומרים.

בתכנית העבודה: שיפוץ מגרש הספורט המשמש את ילדי השכונה, החלפת אספלט באבנים משתלבות, מגרש גומי בטיחותי לילדים ספסלים ושולחנות לרווחת תושבי השכונה התקנת תאורת לד, וטיפוח סביבתי ובהמשך תעבור השכונה שדרוג כולל תוך דגש על פתרונות ייעודיים לאזורים המרוחקים ממרכז השכונה.

אורי ביו ונתנאל טויטו (צילום: ישראל פרץ)
אורי ביו ונתנאל טויטו (צילום: ישראל פרץ)

לאחרונה ובזמן קצר הוביל ראש העיר נתנאל טויטו מפגש עם תושבי השכונה על מנת ללמוד מקרוב את צרכי התושבים ותחושותיהם. "אין מי שמכיר טוב יותר מהתושבים עצמם את צרכיה של השכונה", אומר טויטו. "חשוב לי לשמוע אותם ולנסות עד כמה שאפשר להתאים את הפיתוח לבקשותיהם. זו אחת הסיבות שבחרנו במהלך שיאפשר לבחון את המשך העבודות גם ביחס לפידבק שנקבל מהתושבים".

מאחורי היוזמה החשובה עומד חבר המועצה אורי ביו ומחזיק תיק ההנדסה, לו יש זיקה גדולה לשכונה. ביו הוא אחד שגדל בשכונה וסימן את אותה כיעד לשינוי. ומאחורי הביצוע בפועל עומדת מהנדסת העיר סבטלנה גרמן.

"לא אחת שמעתי מתושבי שכונת הוותיקים שגם בתוך השכונה עצמה יש אזורים טובים ויש חצר אחורית", אומר ביו. "עם יד על הלב, אני חושב שהשכונה הוזנחה במשך שנים ולא רק שכונת השושנים ישנם עוד שכונות מוזנחות שזועקות לשדרוג והגיע הזמן שהם יקבלו את הטיפול הראוי. הייתה התרגשות גדולה מבחינתי שהטרקטורים עלו על הקרקע זה בהחלט ציון דרך משמעותי וחשוב".

ביו, אתה יודע, יהיו כאלה שיגידו שאתה משפץ את השכונה כי מתגוררים בה יוצאי אתיופיה רבים

"בכלל לא קשור. נכון שגדלתי בשכונה הזו, נכון שיש בה ריכוז גדול של יוצאי אתיופיה, אבל אנחנו משפצים אך ורק משום שהשכונה משוועת לשיפוץ. יש שם הזנחה משוועת וקיבלנו החלטה להגיע לכל שכונה מוזנחת בעיר".

מה היעד הבא לשיפוץ?

"רחוב הגיא, תירוש, לא חסר. נגיע לכל מקום שדרוש שיפוץ".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות