fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היועץ המשפטי לממשלה: השעו את שמעון גפסו

אחרי השעייתו של ראש עיריית בת ים שלמה לחיאני על ידי הועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות, הגיע תורו של ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו
שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש ביום רביעי האחרון לועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בקשה להשעייתו של ראש נצרת עילית שמעון גפסו. בבקשה כתב וינשטיין כי גפסו מואשם בעבירות חמורות בעלות זיקה לכהונתו הציבורית, וכי בהמשך הכהונה "טמונה הסכנה לפגיעה בטוהר המידות ובשלטון החוק".

נגד גפסו הוגש כתב אישום בגין עבירות שונות, בהן שוחד, המתברר בימים אלה בבית משפט השלום בחיפה. בבקשה נכתב כי גפסו מואשם בעבירות חמורות בעלות זיקה לכהונתו הציבורית, וכי בהמשך הכהונה "טמונה הסכנה לפגיעה בטוהר המידות ובשלטון החוק". הוועדה הוקמה בעקבות התיקון לחוק הרשויות המקומיות ובחודש שעבר כבר הוגשה בקשה דומה בעניינו של ראש העיר בת ים שלומי לחיאני.

פרקליטתו של גפסו, עו"ד פנינת ינאי מוסרת בתגובה: "המדובר בצעד מתחייב של היועץ המשפטי לממשלה בהמשך לפסיקת בג"צ, ואין בכך כל עניין חדש. בשונה מהחלטת בג"צ המקורית להדחה, תוקן החוק, ובמסגרתו כונן שר הפנים וועדה אשר תבחן אפשרות להדחה בלבד, וזאת תוך ניסיון לבחון את הנתונים לעומקם. בכל הקשור למר שמעון גפסו, הרי שמדובר בכתב אישום מינורי ביותר, המגולל מערכת נסיבות של מאבקי כוחות פוליטיים במקרה הרע, ואשר לכתחילה לא היה כל מקום לבררם בזירה הפלילית. גם הפרקליטות בעצמה איננה טוענת כי המדובר בשוחד כספי חלילה, ואין לה כל טענה כי מר גפסו לקח ולו שקל אחד לכיסו. לא למותר לציין בהקשר זה את דבריה החשובים של כבוד המשנה לנשיא, השופטת נאור אשר הדגישה עוד בהליך ההדחה ובהתייחסות מיוחדת, כי במקרה של מר גפסו המדובר באישום חד פעמי בעל נסיבות לקולא".

עוד אמרה עו"ד ינאי: "התיק נשוא הבקשה מתברר בימים אלו בבית המשפט, והדברים אשר נחשפים שם על ידי ההגנה מוכיחים כי המדובר בכתב אישום אשר לא היה כל מקום להגישו לכתחילה, ומצער כי הוגש בכלל. אין צורך לציין כי הדברים כולם יובאו וייחשפו בפני הוועדה הנכבדה אשר אנו סומכים על שיקול דעתה. מר שמעון גפסו ממשיך לנהל את העיר נצרת עלית מתוך מסירות רבה ולרווחת תושביה, אשר הצביעו ואמרו את דברם בהליך דמוקרטי, ויוכיח את טענותיו לגופן בבית המשפט. כזכור, תיקים של אישי ציבור מסתיימים לאו דווקא בהרשעה, וההחלטה בסופו של דבר נתונה לבית המשפט ולבית המשפט בלבד".

שמעון גפסו בתגובה : "כל הליך שייערך בהתאם לחוק – מקובל עליי, ואיערך אליו בהתאם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות