fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היועץ המשפטי לממשלה ביקש להאריך את השעייתו של גפסו

לאחר שהורשע בבית המשפט ונקבע כי אין מקום לאפשר לו לכהן בתקופת ההשעיה כראש עיר
שמעון גפסו בבית המשפט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שמעון גפסו בבית המשפט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שמעון גפסו בבית המשפט
שמעון גפסו בבית המשפט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בקשה להארכה נוספת של השעיית ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, ובשל המגבלות שהוטלו עליו בהחלטותיה הקודמות של הוועדה, וזאת עד למתן גזר הדין בעניינו. לפני כשבוע הושעה  גפסו לראשונה מתפקיד כראש העירייה בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו, וכן הוטלו מגבלות שונות על כהונתו, ונקבע כי אין מקום לאפשר לו לכהן בתקופת ההשעיה כסגן ראש עיר, כחבר ועדת ביקורת וכחבר דירקטוריון בחברה לפיתוח נצרת עילית בע"מ. בהמשך הוארכה תקופת השעייתו פעמיים נוספות ואף הוספה מגבלה הנוגעת לכהונתו כחבר בוועדות לתכנון ובנייה.

ב- 17 למרץ, צפויה להסתיים תקופת ההשעיה הנוכחית של מר גפסו, ולפיכך הוגשה הבקשה הנוכחית להארכתה. בבקשה נאמר, כי מסקירת הוראות חוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם) נובעת המסקנה המשפטית, כי במקרה בו ראש הרשות הורשע אך טרם נגזר דינו, אין מנוס מפנייה נוספת לוועדה על מנת שתאריך את תקופת ההשעיה עד למתן גזר הדין, אז יוכרע האם יש קלון בעבירה בה הורשע. המשך השעייתו מתבקשת מעקרון טוהר המידות ושלטון החוק, כפי שעולה מהנמקתו המפורטת של בג"ץ, וכן מהחלטותיה הקודמות של הוועדה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות