fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החזיר עטרה ליושנה

ארבע שנים אחרי שכמעט סגר את שעריו כתוצאה ממיעוט תלמידים, בית הספר היסודי ארבל בנצרת עילית, זוכה בפרס החינוכי המחוזי לשנת הלימודים תשע"ד
יוני חזי
ערכים. יוני חזי (צילום עצמי)
יוני חזי
ערכים. יוני חזי (צילום עצמי)

בית ספר ארבל, אחד מבתי הספר הותיקים בנצרת עילית, עמד לפני ארבע שנים בפני סכנת סגירה. מיעוט התלמידים במגזר הדתי לאומי מצד אחד ומנגד תדמית ירודה ממנה סבל בית הספר, איימו לסגור את שעריו, אבל ברגע האחרון הוחלט לתת לו הזדמנות נוספת באמצעות הזרמת תלמידים חדשים מהזרם הדתי לאומי, שנקלטו בעיר והן על ידי הימור על מנהל חדש וצעיר, יוני חזי. התוצאה הייתה הרבה מעל למצופה. ארבל הפך מבית ספר נחשל לבית ספר מוביל ומצליח בקנה מידה מחוזי וארצי.

השבוע התווספה הכרה רשמית והישג ראוי לציון. מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון, יחד עם הצוות הפדגוגי בחרו בארבל כזוכה בפרס החינוך לשנת תשע"ד. ד"ר שמחון נימקה את הבחירה בבית ספר כמצטיין הן מבחינת ההישגים האקדמיים, העשייה בחברה, והשאיפה לחינוך ערכי. הנימוקים לפרס: "מצטיין בחתירה מתמדת למצוינות לימודית, ערכית וחברתית. במסגרת פיתוח המצוינות הלימודית במקצועות הליבה בית הספר הקים חדרי מעבדות בהם מתקיימת סביבת למידה המקדמת דרכי הוראה –למידה. הכלים הטכנולוגיים שדרגו את שיטת ההוראה והביאו לשיפור בהישגים בכל הכיתות בייחוד בשפה האנגלית. בית הספר פועל נמרצות לקיים קשר אישי עם כל תלמיד והוריו, כמו כן הצוות החינוכי פועל בכל דרך אפשרית על מנת לעזור ולסייע למשפחות ולתלמידים להגיע לתוצאות הטובות ביותר. ידוע כקולט עלייה, ומשלב תכנית מוזיקלית שתאפשר לתלמידים להתחבר אחד לשני ללא הגבלות"

מנהל בית הספר בשלוש שנים האחרונות, יהונתן חזי, הצליח להביא את הבית ספר להצלחה ולמנוע את סגירתו. "בשנתיים וחצי האחרונות הצלחנו, בעזרת העירייה והעומד בראשה שמעון גפסו, להכפיל את כמות התלמידים בבית הספר. בית הספר קיבל פרס כי עשינו את הבלתי אפשרי, נתנו כלים למגוון התלמידים שלומדים אצלנו. מבחינתי, הכלי הגדול ביותר הוא מתן תחושת הגנה, משפחה ובית חם לכל מי שנכנס לכותלי בית הספר וזאת תוך כדי יצירת משמעת, סדר וארגון שגורמים לתלמידים לא לוותר".

לאורך מסדרונות בית הספר הוטמעו כפות רגליים ועליהם משפטים המובילים את התלמידים לדימוי עצמי גבוה ולמימוש הפוטנציאל העצמי של כל אחד מהם. "אנחנו מאמינים בכל אחד ואחד", ממשיך חזי "היעד הבא הוא לפתח מסלולים פרטניים לתלמידים מאותגרים יותר מתוך הבנה שכל תלמיד הוא שונה. אנחנו גאים על קבלת הפרס וממשיכים בעשייה".

כתבה: אילנה פייסחין

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות