fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הביטוח הלאומי דחה פעמיים בקשת הקשיש לגמלת סיעוד

  המשפחה נאלצה לגייס חוות דעת מומחה ובקשתם אושרה
קשיש
אילוסטרציה: פנרמדיה

הביטוח במדינת ישראל מורכב ומלא ב"אותיות קטנות"  מה שהופך אותו למסובך עבור האזרח מהשורה.כשמדובר בתחום הביטוח הסיעודי, מידת המורכבות ואי ההכרה של כל הסעיפים התנאים והסייגים, ברב המקרים משרת את המוסד לביטוח לאומי שאמור לפצות ולשלם לאזרח.

זאת למד על בשרו אבשלום, תושב העמקים, שפרש לפני ארבע שנים מעבודתו לאחר 42 שנות עבודת כפיים קשה בענף הבניה. במהלך השנים דאג לשלם מידי חודש באופן סדיר את דמי הביטוח הלאומי. לפני שלוש שנים החל לסבול ממחלות כרוניות, מצבו הבריאותי התדרדר.

קשיש
אילוסטרציה: פנרמדיה

"אבא היה עמוד התווך של המשפחה, אדם חזק, כריזמתי בעל יכולות פיזיות ונפשיות עצומות , הוא הפך בשנים האחרונות בגיל צעיר יחסית לאדם חלש ושברירי הזקוק לעזרה"  כך תיאר יששכר בנו הצעיר.

"לאור ההתדרדרות במצב בריאותו של אבא, פנינו כבר לפני שנתיים וחצי לרופא המשפחה ולנציגת הרווחה במועצה והם סייעו לנו להגיש בקשה למוסד לביטוח לאומי, כדי שנקבל גמלת סיעוד לעזרה עבור אבא. בוועדה דחו את הבקשה וטענו כי אבא לא  עונה על התנאים לקבלת סיעוד. כעסנו ונפגענו מאוד מהתשובה הלקונית והבלתי הגיונית, אבא היה מיואש, מצבו החמיר, התחילו רעידות בידיים, התקשה מאוד באכילה והזכרון נחלש.

המשפחה החליטה להגיש בקשה מחודשת, ונעזרה בפקידת סעד במילוי הטפסים. גם הפעם נדחו על ידי המוסד לביטוח לאומי בטענה כי במבחן התלות- תפקודית אבשלום יכול להתקלח ולהתלבש לבד.

במועדון הקשישים של המועצה, התברר כי בית הרופאים תבור, המעניק שרות לקהילה בתחומי רפואה שונים ובהם גם סיוע במימוש זכויות רפואיות ובכלל זה לאוכלוסיית הקשישים. המשפחה פנתה אליהם , ודר' יואל אייזנברג מומחה לגריאטריה ופסיכוגריאטריה , הגיע לביתו של אבשלום. בתום בדיקה מעמיקה ויסודית, ולאחר שהתרשם כי הוא חייב לקבל עזרה של אדם אחר בביצוע פעולות יומיומיות, וכי הוא זקוק להשגחה למען בריאותו , הכין דר' אייזנברג חוות דעת רפואית הקובעת, כי מעמדו הרפואי של אבשלום מוגדר סיעודי באופן מובהק. בני המשפחה פנו למוסד לביטוח לאומי והגישו הבקשה להכרה כסיעודי, בחלוף שבועיים נתבשרו כי בקשתם אושרה, ואבשלום הוכר כזכאי לסיעוד על פי כל התנאים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות