fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם גדלקין יצטרך להחזיר כ- 150 אלף שקלים לקופת העירייה?

"עבדתי חצי שנה בחינם בעבר, אעבוד עוד חצי שנה בחינם. זה בכלל אל מדאיג אותי".
אלכס גדלקין (צילום: יח"צ)
אלכס גדלקין (צילום: יח"צ)
אלכס גדלקין
אלכס גדלקין (צילום: פרטי)

האם ממלא מקום ראש העיר נצרת עילית, אלכס גדלקין, יצטרך להחזיר לקופת העירייה סכום של כ- 150 אלף שקלים, עבור התקופה בה שימש כסגן ראש העיר בקדנציה הקודמת? יתכן וכן. כך על פי חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, שהגיש בחמישי שעבר בקשה לבית משפט העליון, בה דרש לבטל את החלטת בית המשפט המחוזי, אשר קבעה כי גדלקין יישאר בתפקיד הסגן.

מועצת העיר נצרת עילית החליטה בקדנציה הקודמת להדיח את גדלקין, בית המשפט המחוזי קבע כי ההדחה לא הייתה חוקית, בשל פגמים שנפלו. היועץ המשפטי לממשלה ויינשטיין ציין בבקשתו כי אם למישהו היו השגות באשר לחוות הדעת של היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד אולגה גורדון, היה עליו לפנות ראשית למשרד הפנים, או אליו, אך הדבר לא נעשה. היועץ ויינשטיין חיזק את ידיה של עו"ד גורדון, כאשר דחה את החשש של בית המשפט המחוזי, שגורדון הפכה למעין "ראש עיריית על".

בחוות הדעת המנומקת של וינשטין, שכללה 49 סעיפים, נכתב בסעיף האחרון כי "עמדת היועץ המשפטי לממשלה כי שגה בית המשפט על ביטל את החלטת המועצה וכי נכון יהא להשיבה על כנה על כל המשתמע מכך". המשמעות: גדלקין יצטרך להחזיר כ- 150 אלף שקל לקופת העירייה, והעירייה עצמה תבע ממס ההכנסה החזר בגובה דומה עבור תשלומי מס ששולמו עבור גדלקין.

בתגובה לדברים אמר גדלקין: "אני סומך על בית המשפט, מה שהוא יקבע זה מה שיהיה, אכבד כל החלטה",

והיה ובית המשפט יקבל את דעת היועץ המשפטי תצטרך להחזיר הרבה כסף
"עבדתי חצי שנה בחינם בעבר, אעבוד עוד חצי שנה בחינם. זה בכלל אל מדאיג אותי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות