fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גולני שלו

סטס לוחם בצבא הרוסי
סטס לוחם בצבא הרוסי (צילום: עצמי)

סטס שפירא מנצרת עילית הספיק ללמוד משפטים באוניברסיטה ברוסיה, להתגייס ליחידת הצנחנים הרוסית, לחזור לסיים את התואר במשפטים, לעזוב הכל, לעלות לארץ ולהתגייס לצה"ל ולשרת בגולני

מחר ב"ידיעות הגליל"

בשבוע שעבר נשבעו אמונים למדינה ישראל, להגנתה ולביטחון תושביה, לוחמי העתיד של חטיבת גולני. טקס ההשבעה התקיים ברחבת הכותל בירושלים כמידי שנה. בין הנשבעים היה גם טוראי סטניסלב (סטס) שפירא, חייל בודד המתגורר בנצרת עילית. סטס בדרגת טוראי אך הוא בן 25. הוא הספיק ללמוד משפטים באוניברסיטה ברוסיה, להתגייס ליחידת הצנחנים הרוסית, לחזור לסיים את התואר במשפטים, לעזוב הכל, לעלות לארץ ולהתגייס לצבא ההגנה לישראל כלוחם בחטיבה מספר אחת, חטיבת גולני. וזאת מתוך אמונתו ואהבתו למדינה. "רציתי להגיע ליחידה הכי קרבית שיש, כי זאת המדינה שלי ואני גאה להיות חלק ממנה. יש חשיבות גדולה לצה"ל גם בקרב קהילות יהודיות בעולם. כשיהודים ברחבי העולם רואים את כוחו של צה"ל ורואים כי מדינת ישראל היא מדינה חזקה העומדת איתנה מול האיומים הבלתי פוסקים, זה מקנה להם תחושת ביטחון, שיש על מי לסמוך".

סטס נולד בסיביר הקפואה על גבול מונגוליה. "נולדתי בעיר קטנה בסיביר ובגיל 6 אבי נפטר. לאחר מותו עלינו לישראל אמא שלי, אחותי ואני, אבל אחרי כחצי שנה חזרנו בחזרה לרוסיה. הביקור בארץ היה ההיכרות הראשונית שלי עם ארץ ישראל וזה הותיר בי חותם", סיפר סטס.

סטס לוחם בצבא הרוסי
סטס לוחם בצבא הרוסי (צילום: עצמי)

סטס סיים את לימודי התיכון שלו ברוסיה ומייד לאחר מכן החל את לימודיו הגבוהים במשפטים באוניברסיטה מקומית באזור מגוריו. לאחר כשנה של לימודים התגייס סטס לצבא רוסיה. "זו חובה ורציתי למלאה. נשלחתי ליחידה מובחרת בגדוד הצנחנים והוכשרתי כלוחם. את השירות שלי עשיתי בקרבת הגבול הצ'צ'ני". סטס שירת כשנה בצבא ולא יצא הביתה לחופשה, ולו פעם אחת, גם בשל העובדה כי הוא עשה את שירותו הצבאי במרחק של 6,000 ק"מ מהבית. כשהשתחרר מהשירות בצבא הרוסי הוא המשיך את לימודיו והוסמך כעורך דין. סטס היה יכול להתחיל בקריירה מכובדת, אך הוא החליט לעזוב את הכל, לעלות לארץ ישראל ולתרום לביטחונה. לפני שנה וחצי סטס עלה לארץ ומאז לא ראה את משפחתו. למרות הניתוק מהבית והסביבה בה גדל, סטס מתרגש לסיים את השלב הראשון בשירותו הצבאי בישראל והוא מצפה בקוצר רוח לאתגר הבא.

"שנה לא ראיתי את המשפחה שלי. בתום השנה ניסו לשכנע אותי להמשיך בשירות הצבאי, הבטיחו לי קידום, אבל העדפתי להמשיך בלימודים ולכן עזבתי. היה לי ניסיון כלוחם וחשבתי שכיהודי הדבר הנכון לעשות הוא לתרום לצבא ההגנה לישראל. תמיד עקבתי אחרי מה שקורה בישראל והרגשתי שייך", הסביר.

הסיפור המלא ב"ידיעות הגליל"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות