fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשיבה טובה

חודשיים לאחר שחגג יום הולדת 100, זאב וייסמן, מראשוני נצרת עילית הלך לעולמו
ויסמן עם נתנאל טויטו (צילום : ישראל פרץ)
ויסמן עם נתנאל טויטו (צילום : ישראל פרץ)

השבוע הלך לעולמו זאב וייסמן, בן 100 מנצרת עילית. זאב וייסמן הוא ניצול שואה שהשתתף בקרבות מלחמת העולם השנייה. כל בני משפחתו נספו באושוויץ, פרט לאחיו, עמו נפגש לאחר שעלה לישראל ב- 1958. וייסמן קבע את ביתו בנצרת עילית והיה ממקימי העיר והעמותה למען הקשיש. ב – 30 השנים האחרונות שימש חבר בהנהלת העמותה והיה מתנדב פעיל בכל הישיבות וההחלטות שהתקבלו בה. יחד עם אשתו פנינה תבל"א, ניהל במשך שנים רבות חנות קטנה במרכז רסקו. החנות ממשיכה לפעול גם כיום באמצעות בתם יהודית ליבוביץ.

לבני הזוג וייסמן 5 נכדים ותשעה נינים, הצעיר ביותר, עיטם, נולד לפני מספר חודשים. אחד מנכדיו של וייסמן ספד לו בלוויה וריגש את הקהל עד דמעות, כשסיפר על המפגש האחרון שלו אתו לפני שלושה שבועות, בעת שהגיע להתקין מעקה בטיחות בביתו. "העיניים שלך היו עצומות, אבל אתה ראית הכל ובתוך תוכי ידעתי שזאת הפעם האחרונה שאנחנו מתראים".

רב העיר ישעיהו הרצל, סיפר על היותו של וייסמן איש חסד, אוהב אדם ובעל נפש רגישה. הוא ציין את האהבה והכבוד הגדול שרחש לאשתו פנינה, לה היה נשוי במשך 67 שנים.

ויסמן עם נתנאל טויטו (צילום : ישראל פרץ)
ויסמן עם נתנאל טויטו (צילום : ישראל פרץ)

"רק לפני חודשיים חגגנו לך יום הולדת . הענקתי לך תעודת הוקרה ולא ידעתי, לא יכולתי לדעת, שאלה יהיו החודשים האחרונים של חייך וכעבור זמן קצר כל כך אלווה אותך בדרכך האחרונה", ספד לוייסמן, מ"מ וראש העיר בפועל נתנאל טויטו.

רק לאחרונה חגג יום הולדת. מסיבת יום הולדת 100 נערכה ברוב פאר והדר, בהשתתפות בני משפחתו של וייסמן, חברים ואישי ציבור רבים. "ביום ההולדת אמרתי שאנחנו מעריכים ומוקירים כל רגע שיש לנו איתך. התכוונתי לכל מילה, רק לא ידעתי שהרגעים יהיו כל כך מעטים, אף אחד לא ידע. אומרים שאין מקריות בעולם ואולי גם הסמיכות הזו, בין שמחת יום ההולדת שלך לעצב לכתך, איננה מקרית. אלה היו חייך זאב, שילוב נדיר של עצב לשמחה, זיכרון כאב עצום ויכולת בלתי רגילה להסתכל לחיים בעיניים ולמרות הכל לראות בהם את הטוב", ספד לו מ"מ ראש העיר נתנאל טויטו, "אני רק רוצה לומר לך מעומק הלב והנשמה תודה. תודה זאב על תרומתך להנצחת השואה, תודה על פעילותך הענפה למען הקהילה, תודה על שהיית תושב שלנו ושזכינו לחיות במחיצתך".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות