fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט קבע: בשטח פרטי העירייה רשאית לאכוף חוקי חניה

בית משפט השלום קיבל את עמדת עיריית נצרת עילית וחייב נהג שהחנה את רכבו על מדרכה בשטח פרטי, לשלם קנס בסך 750 שקלים
החנייה המשופצת
החנייה המשופצת (צילום: אורה פיסטינר)

נהג, עו"ד במקצועו, החנה את מכוניתו בשטח פרטי הנמצא בבעלות מלון פלאז'ה בנצרת עילית. פקח רשות החנייה העירונית הבחין כי הרכב חונה על מדרכה המיועדת להולכי רגל ולפיכך רשם דו"ח בגין עבירה על חוק עזר עירוני. הנהג ביקש להישפט וטען כי לעירייה אין סמכות לאכוף את חוקיה בשטח פרטי של בית מלון. באמצעות עו"ד מורן ברדה מהמחלקה המשפטית, טענה העירייה כי אומנם מדובר בשטח פרטי אך נסיבות ביצוע העבירה,לפיהן הנאשם החנה את רכבו על מדרכה שהינה מעבר להולכי רגל, מקנות לעירייה סמכות אכיפה.

עו"ד ברדה טענה כי סעיף העבירה המיוחס לנאשם חוקק ואושר מכוח זכותה של הרשות לחוקק חוקי עזר לשם הסדרת העמדת כלי רכב בתחומה המוניציפאלי . היא הציגה פסיקה לפיה ,באיזון בין ההגנה על הקניין הפרטי ובין חופשה התנועה של הרבים, גובר האחרון. לדבריה,וזכות זו, למעבר ולגישה להולכי רגל, מקנה לרשות סמכות לרשום דוחות לכלי רכב העומדים על המדרכה ומפריעים למעבר של הולכי רגל.

שופטת בית המשפט השלום דלית שרון – גרין קיבלה את עמדת העירייה במלואה: "עמדת העירייה על נימוקיה , הנתמכים במובאות מהחוק ומהפסיקה, מקובלת עלי על כל חלקיה " קבעה השופטת ודחתה את בקשת הנאשם לביטול כתב האישום. הנהג חויב לשלם ביוקר על העבירה שביצע והסכמה בין הצדדים הוחלט כי יוטל עליו קנס בסך 750 שקל.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות